Ga naar inhoud

nieuwe SSD schijf bijna vol en Itunes


Aanbevolen berichten

IK werk sinds kort met een SSD en ben heel enthousiast over de snelheid van mijn Windows 7 machine Ik kwam er echter achter dat sinds kort mijn SSD van 228 bijna vol is en ik installeer eigenlijk veel lossen progs op mijn d schijf (niet de SSD dus) IK kwam er nu achter dat 38 GB op de SSD in gebruik was door de backup van Itunes (Ipad, Iphone) IK wil die backup graag naar eeen andere schijf hebben, maar vraag mij af hoe dat het beste en betrouwbaar kan Ik heb dit artikel gevonden daarover, maar vraag mij af of inmiddels Apple dit zelf niet opgelost heeft http://blogchampion.com/2012/05/22/how-to-change-itunes-device-backups-storage-location-in-windows/ Wie kan mij helpen
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo, Begrijp ik goed dat Itunes back-ups maakt op jouw SSD schijf die je gebruikt als C schijf? Als Itunes netjes is gemaakt kan je, in de set-up, een keuze maken waar je die back-ups wilt opslaan. Ik neem aan dat je dat al bekeken hebt en dat die mogelijkheid er niet in zit. Het kan zijn dat de keuze er wel was toen je Itunes installeerde. Kan je dit toch nog veranderen? Mogelijk staat het opslagpad in het register en moet je daar een verandering maken. Als het pad is: C:\programfiles\Itunes\backup Dan moet je dat in het zoekvenster intikken van het register. Ga naar Start, klik op Uitvoeren (als je dat niet hebt dan zet je een vinkje bij Aanpassen. Tik in: regedit (enter) Bij Bewerken kies je zoeken en daar tik je het pad in. Als je het gevonden hebt dan maak je van C: dus bijvoorbeeld D: Het pad verwijst dus naar de andere schijf. Zoek daarna verder want het kan zijn dat er herhalingen zijn. Verander C telkens in D Als je dat gedaan hebt verplaats je die backup naar de D schijf maar let op want het pad moet kloppen, dus moet je maken op de D schijf een map die heet ProgramFiles, daarin plaats je een map die heet Itunes en daarin maak je een map Backup. Dit was het voorbeeld, als de originele route anders is moet je die aanhouden of je kan een nieuwe route aanmaken in het register i.p.v. C:\Programfiles\enz. maak je simpel D:\Itunesbackup Dan hoef je alleen nog maar een map op de D schijf te maken met die naam. Nadat je opnieuw hebt opgestart maakt Itunes de backups in de nieuwe map. Succes Jack Marotick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...