Ga naar inhoud

opstarten van verkeerde harde schijf


Aanbevolen berichten

Schrok ik mij vanmorgen een hoedje toen mijn PC niet meer op wilde starten. kwam volgens mij niet verder dan het BIOS. Bleef met een witte knipperende cursor staren naar het scherm en er gebeurde niets. Nog maar eens starten en nog maar eens. Toen bleek bij een kijkje in het BIOS dat de PC van een schijf wilde opstarten, die geen besturingssysteem had. Dus maar even terug gezet naar de SSD met besturingssysteem en alles was weer goed, hoe ken dit ineens van de ene op de andere dag. Heb niet in het BIOS gekeken of geprutst of wat dan ook gedaan. Nu al een paar keer gestart en niets aan het handje maar toch??? Graag advies of oorzaak, Rob
Link naar reactie
zulke dingen gebeuren af en toe, en een directe oorzaak is er nooit voor te vinden. toen we nog alleen met ide-schijven werkten kon dat eigenlijk niet, omdat de volgorde fysiek was vastgelegd. met sata kan alles kriskras door elkaar in opstartvolgorde worden gezet. en een heleboel satakabeltjes zijn niet echt van puike kwaliteit waardoor er onvolledige contacten kunnen ontstaan. soms zou je updates die bij het afsluiten worden geïnstalleerd, verdenken, maar het kan ook dat de stroom net een fractie te vroeg werd uitgezet. ik vrees dat je de oorzaak nooit zult achterhalen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...