Ga naar inhoud

Internet (LAN) problemen


Aanbevolen berichten

Hallo, Laatste tijden heb ik problemen met internet. Af en toe wordt het zo traag dat niemand meer op het netwerk iets kan doen, dit houdt ongeveer een aantal minuten tot tientallen minuten vol. De router is niet zo oud, het is al ongeveer drie maanden oud. Sinds kort heb ik ook last van LAN verbindingen. Niet alleen bij gamen, maar ook bij verbinden naar webserver op mijn andere PC met de lokale ip-adres. Ik heb een router-reset toegepast, maar nog steeds geen succes. Weet iemand wat ik KAN doen, ik denk eraan om mijn provider te bellen, maar die zijn deze dagen niet bereikbaar wegens (feest)-dagen. Alvast bedankt, - I.
Link naar reactie
[quote:a15bb8354c="pang"]dat zelfde probleem heb ik ook maar ik ben aan het uitzoeken of het misschien aan de router van de provider(KPN) ligt of aan de kabel of aan het verdeelstation[/quote:a15bb8354c] Oh, jammer om te horen dat jij dezelfde probleem heeft. Ik heb net contact opgenomen met Telfort, ze zeggen dat er geen probleem is. Enige wat ze na 15 minuten aan de telefoon te zijn is de kanaal van de router veranderen. Ik moet dus nu met kanalen spelen... Veel succes met jouw probleem!
Link naar reactie
Bij een draadloos netwerk is het belangrijkste, dat de signaalsterkte op je pc/laptop voldoende is. Er zou dus eigenlijk niet meer dan één betonnen muur of – plafond tussen moeten zitten. Wat het wisselen van router kanaal betreft. Zelf heb ik goede ervaring met de default instellingen van mijn draadloze router. Deze staat op "Enable Auto Channel Scan" gevinkt. De draadloze router wijzigt dan automatisch van kanaal, wanneer dat nodig mocht zijn. Had je de [url=http://www.telfort.nl/klantenservice/dsl/Internet-tv-bellen/Gebruiken/Telfort-internet.htm]Telford Veel gestelde vragen[/url] al gecheckt? Bijvoorbeeld deze vraag. [quote:b228a19226] Wat kan ik doen aan een lage signaalsterkte en een wegvallende verbinding? [/quote:b228a19226] Had je verder gecheckt of de ledjes op het modem anders branden of knipperen, dan normaal?
Link naar reactie
Draadloos word vaak verstoord, als er veel buren gebruik maken van zo'n net werk. Die draaien vaak via dezelfde channel.Zet je channel eens naar 3 of 9. Voor draadloos gebruik ik channel 13. Moet je modem of router wel aan kunnen. En er word veel de 24.5Ghz gebruikt. Misschien toch investeren is een 50Ghz verbinding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...