Ga naar inhoud

van Win 8 terug naar Win 7: nu foutcode 0x000000A5


Aanbevolen berichten

Even een leuke vraag voor de geleerde onder ons: Ik ben in het bezit van een Asus X75A (versie x75a1) deze had standaard Win 8, maar daar kom ik totaal niet mee weg met al mijn huidige software pakketten die ik oa nodig heb voor fotografie... Dus uiteindelijk gevonden hoe ik via DVD kan booten, C: alle partitie weg en de schijf geformateerd, daarna Win 7 erop, installeren gaat prima, register aanpassen gaat ook goed, daarna het laatste deel om alles af te ronden, hij start dan nog 1x op, en geeft na het 1e Win 7 scherm direct een blauw scherm met de code 0x000000A5. Dat zou betekenen volgens mijn zoekmethode, dat de BIOS niet compatibel is met het besturingssysteem, dus Win 7, de laatste versie van de BIOS geeft geen verbetering. Ik kan het totaal mis hebben wat die code betekend, maar ik zou toch heel graag Win 7 erop werkend hebben, Win 8 heb ik sowieso niet liggen, dus wie kan mij vertellen wat ik fout doe, en nog beter, wat de oplossing is BVD
Link naar reactie
Zet eens in je bios de acpi uit en kijk of dat helpt Verder ergens dit gevonden met iemand die het zelfde probleem had: Hi, I may have an solution for pc's that are having issues with windows 7 booting up after instalation. I also received the 0x000000a5 error that would give me a BSOD when it started loading up the 4 -color animation screen of windows boot up. I have been able to run the beta and RC1 versions on my laptop, so I was bound and determined that the retail copy should work. My laptop is a VPR matrix 200a5 with pentium 4 processor @ 2ghz, 1gig of ram, and an nvidia 420 go 32mb integrated video card. The solution that worked for me after 2 days of reinstalling windows 7 3x, fidgeting around with advanced settings in the system menu of windows, and adjusting the limited bios settings..was to turn off one setting in the boot up process of windows. Here is what worked for me. Boot windows 7 up using safe mode (f8 before it boots windows). When you are logged into windows safe mode, do a search from the start menu for msconfig. Right click msconfig so that it you see the menu, and click Run as Administrator. When the system configuration window comes up, go to the boot tab. Click the no GUI boot option in the boot window, and click apply. Ok your way out of the system configuration, and restart windows. Windows will boot up with a black screen and a green line across the top of screen. It loaded up windows 7 for me and it works fine! The only change is the missing GUI screen at bootup, but who cares as long as we have it working! I hope this helps anyone with this problem. Thanks, mike Anderson
Link naar reactie
Dit lijkt er ook op http://vip.asus.com/forum/view.aspx?board_id=3&model=A6Vm&id=20080716163926531&page=1&SLanguage=en-us oplossing gaat ook in die richting: http://support.microsoft.com/kb/314830 Hier staan nog andere tips: http://my.opera.com/wolfetone/blog/windows-7-error-code-stop-0x000000a5-a-new-solution oa [quote:62209d4889] The problem was resolved by setting the following in BIOS: Memory Hole Remapping = DISABLED!!! I hope this helps someone else. [/quote:62209d4889] Lees zelf de rest...
Link naar reactie
Bedank zover. Secure boot staat al uit, anders kan ik niet booten vanaf DVD ACPI kan ik niet vinden in de EUFI Bios, of het moet nu anders heten....? Het verhaal van pdexie gaat over oudere laptops/pc's die geupgrade worden echter ga ik downgraden, ook kan ik hem dan niet in veilige modus starten. De rest van de adviezen moet ik thuis nog even gaan lezen.....word vervolgd
Link naar reactie
Ja, alles origineel, gewoon nieuw uit de doos, geformateerd, en Win 7 erop Heb ook de rest van de links doorgelezen, dat van het RAM geheugen heb ik ook bekeken, heb er alleen 4Gb ingebouwd, dus ik kan niet even een geheugenbankje eruit trekken. Dus wat nu?? ik zal anders eens een mailtje sturen naar Asus NL, wie weet hebben ze een tip.....mocht er hier nog wat mensen zijn die ideen hebben, zet ze er maar neer, en ik zal ze weer testen :wink:
Link naar reactie
De BIOS terug naar versie 403 zetten, is dat gewoon downloaden en op een USB zetten, en dan via de BIOS E-Flash downgraden? zou dat werken? En ik weet niet of Win 7 standaard in Fat32 formateerd, want ik heb dus alle partities al verwijderd, daarna de standaard formateren die in win 7 zit. En het gekke is, dat als ej op de site van Asus kijkt bij dit model, geven ze bij de specificaties alleen maar aan dat er Win 7 op zit...dus het moet wel kunnen.....blijft lastig zo. Lijkt mij nu de 1 volgende stap het voor elkaar te krijgen om de BIOS op zijn 1e versie zien te krijgen :roll:
Link naar reactie
Controleer in het bios zelf of je UEFI kan uitzetten, zodat het standaard bios overblijft. Ik heb namelijk eerder meegemaakt dat een Win 7 gebruiker met Asus notebook het bios naar Uefi kon omzetten! En ook mijn huidige Dell M6700 kan zowel met normaal bios alsook met UEFI bios ingesteld worden. En met Uefi op aktief start Windows 7 echt sneller op!
Link naar reactie
Ben nu de BIOS aan het doorspitten: SATA mode staat op AHCI USB config. XHCI pre boot mode op auto heb gevonden Network Stack (enable/disable UEFI network stack) staat standaard op disabled, zodra ik die enable komt er meer erbij - Ipv4 pxe support enabled - Ipv6 pxe support disabled - IPSEC certificate disabled de rest is allemaal wat anders, nog een paar boot opties, en dan houd het op qua gekke instellingen. Oude versie bios wil er niet op, geeft aan dat het te oud is.....
Link naar reactie
Nee, nog niet ontdekt hoe je dat moet doen en of het werkt, ik kan hem wel gewoon via de DVD installeren, is dat gewoon de DVD kopieren naar de USB en dan installeren? wil ik best proberen. En nogmaals een nee, ik kan de hdisk niet op een andere pc aansluiten, heb alleen dokingstationen voor IDE en Sata voor pc, en heb dus geen idee waar hij op geconfigureerd is...
Link naar reactie
Nee je doet denk ik niks verkeerd. Sinds die nieuwe bios wordt het het je bijna onmogelijk gemaakt om een ander besturingssysteem als windows 8 te installeren. Zo heb ik voor iemand geprobeerd om op een samsung laptop met windows 8 Ubuntu te installeren, maar wat ik allemaal geprobeerd heb dat is mij niet gelukt. Daar kreeg ik het opstarten vanaf een usb dus niet voor elkaar, sterker nog de optie opstarten vanaf usb was nergens te vinden. Het zit het hem gewoon in de Uefi bios die het zo knap lastig maakt.
Link naar reactie
....maar praten we nu over installeren vanaf usb of over opstarten vanaf usb? want ik kom een heel eind met pc's en laptops, maar raak nu even iets in de war... :wink: En zodra ik op esc druk tijdens het asus scherm, kan ik gewoon kiezen waar hij als 1e vanaf boot, dus ook een usb poort, echter geeft hij dan aan: p0: hdisk p2: dvd en usb-flash drive
Link naar reactie
de meeste links gaan toch over het niet kunnen booten vanaf dvd, die fase ben ik al voorbij, ik kan van dvd starten, ik kan er een usb stick aan hangen en die word gezien...maar puur voor een bios flash. Als ik alles zo lees, dan zou het toch echt veroorzaakt moeten worden door de EUFI bios, ik zit nu op versie 10 en kwam van 9, ze zijn ooit geleverd met standaard win 7 erop, daar moet dan bios versie 303 op gezeten hebben maar hoe krijg ik die er weer terug op?? want dat lijkt mij wel de moeite waard om te proberen...meen ook ergens te hebben gelezen dat als hij naar win 8 geupgrade gaat worden, dat je dan eerst een hogere bios versie moet hebben.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...