Ga naar inhoud

Printerdriver HP Deskjet 520 voor Windows 7


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Sinds ik een pc met Windows 7 heb, werkt mijn oude, vertrouwde, onverwoestbare HP Deskjet 520-printer niet meer. Microsoft geeft voor de 520 namelijk geen ondersteuning in 7. Wel is mij bekend, dat het mogelijk moet zijn om de 520 in 7 aan de praat te krijgen. Omdat ik geen losse driver meer had, heb ik vele driversites afgezocht om die te vinden. Je blijft dan echter steeds in een kringetje ronddraaien, want na vele doorlinks kom je steevast terecht op de site van HP zelf, die ook geen driver biedt voor Windows 7. Weet iemand hoe ik de printer kan laten werken, en waar ik een driver kan ophalen? Natuurlijk kan ik ook een modernere printer nemen, maar waarom zou je een goed functionerende printer weggooien? Dank voor jullie assistentie. :D Ruud Muschter
Link naar reactie
ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software3/dj520/ Daar staan wel de oude, maar win95/3.1 denk ik.... Wat ik zou proberen..... probeer iemand met een XP of Vista laptop of systeem te pakken te krijgen, installeer daar jou printer op.... Dan kijk je bij de advanced eigenschappen van de printer welke bestanden er nodig zijn, *.inf en *.dll en misschien nog iets.... Die zoek je dan op en zet je op USB stick en zet je over in een speciaal apart mapje in jouw systeem. Vervolgens installeer je handmatig de printer en ga je voor de locatie van de drivers naar dat mapje. Je moet het dus wel helemaal handmatig doen... Kijk of je 32 of 64 bits nodig hebt... 32 bits werkt vaak ook op 64 bits andersom bijna nooit...
Link naar reactie
Ook volgens [url=http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?prodSeriesId=25427&objectID=c01796774]HP[/url] wordt de Deskjet 520 niet meer ondersteund in Windows 7. Volgens [url=http://www.hpmuseum.net/display_item.php?hw=312]HP Computer Museum[/url] gaat het om een model uit het jaar 1994. Waarschijnlijk kun je de printer nog wel gebruiken in [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Linuxdistributie]Linux.[/url] Althans volgens deze site http://www.openprinting.org/printer/HP/HP-DeskJet_520
Link naar reactie
In mijn XP ntprint.inf staat: "HP DeskJet 520" = HPDJ520.GPD ,HPHP_DeskJet_520DC1B,HP_DeskJet_520 Dat bestand GPD staat in: C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3 Daar staat ook nog een HPDJ520.BUD en een HPDJRES.DLL Stuur effe een PB met je mailadres dan krijg je ze plus de ntprint.inf Probeer dan naar de inf te gaan en kijken of ie het slikt.... Morgen ben ik de hele dag offline.... zeer waarschijnlijk. Of er meer nodig is weet ik niet... dat moet je dan uitzoeken of je een foutmelding krijgt wat dan... Hier staan tips welke mee... (stond vroeger op een printvoorbeeld) http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/124234-Kan-printers-niet-bereiken
Link naar reactie
Dank André, ik probeer het graag Overigens vergat ik te vermelden, dat deze HP 520 bij mij zeker al 25 jaar in gebruik is. Hij heeft ook een tiidje gewerkt in Windows 7. Daarna is ie plotseling gestopt. Oorzaak onbekend, en ik weet ook niet meer hoe ik hem ooit aan de praat had gekregen. Het moet in principe lukken; ook de vorige keer was ie eerst blijven steken in de Wachtrij. Bovendien meende ik toen te hebben opgemerkt, dat wanneer je via het Configuratiescherm naar Printers gaat, en dan naar Voorkeursinstellingen, Tabblad Indeling, Geavanceerd, de printerfunctie op UITGESCHAKELD moest staan, maar dezelfde instelling in Word 97 moest op INGESCHAKELD staan. Ik verbaasde mij er toen over, dat de printer toen liep. Misschien had ik ook meteen moeten vermelden, dat ik met Word 97 werk! De anderen ook bedankt voor hun reacties. Stap voor stap kom ik verder. Gr. Ruud
Link naar reactie
Omdat deze oude HP-printer het wel al een tijdje in Windows 7 gedaan heeft, vraag ik me af, of het ook kan liggen aan de verbinding tussen de printer en de USB-poort. Ik heb er een aparte verloopkabel voor gekocht. Zou er software moeten worden geïnstalleerd, alleen al voor die kabel soms? Zo ja, dan is die installatie mogelijk door mij later per abuis ongedaan gemaakt. Ik zeg het maar even, want ik wil graag voorkomen dat iemand onnodig in een bepaalde richting gaat zoeken.
Link naar reactie
Waarschijnlijk hoef je geen drivers te installeren voor de printer. Als de printer heeft gewerkt in Windows 7, dan zal dat waarschijnlijk zijn met generieke printdrivers die HP naar Microsoft heeft gestuurd. Voor een USB kabel hoeft niets te worden geïnstalleerd. Of zit er wellicht een USB HUB tussen? Hoe wordt de printer in het Apparaatbeheer herkend.
Link naar reactie
jolo, ik neem aan dat Ruud geen gewone USB-kabel gebruikt, want er zit geen USB poort op de Deskjet 520, maar een Centronics-36 parallel connector. Ruud schrijft dat hij er een aparte verloopkabel voor heeft gekocht. Zoiets Ruud: [url]http://www.kabeltje.com/parallel-naar-usb-bidirectionele-printer-kabel[/url]? Daar heeft de Faqman van Computer Idee wel eens iets over geschreven: [url]http://www.computeridee.nl/faqman/hardware/randapparatuur/parallel-naar-usb[/url]
Link naar reactie
[quote:f9272e5c9a="Ruud Muschter"]Omdat deze oude HP-printer het wel al een tijdje in Windows 7 gedaan heeft, vraag ik me af, of het ook kan liggen aan de verbinding tussen de printer en de USB-poort. Ik heb er een aparte verloopkabel voor gekocht. Zou er software moeten worden geïnstalleerd, alleen al voor die kabel soms? Zo ja, dan is die installatie mogelijk door mij later per abuis ongedaan gemaakt. Ik zeg het maar even, want ik wil graag voorkomen dat iemand onnodig in een bepaalde richting gaat zoeken.[/quote:f9272e5c9a]Ik wacht even.... want dit zou ook het probleem kunnen zijn... Tips komen er al aan....zie ik.
Link naar reactie
Beste mensen, Inderdaad heb ik de getoonde kabel gekocht, althans, zelfde systeem, dus met een contra-puntjessteker aan de kant van de printer, en met een USB-stker voor in de pc. Verder kan ik over Apparaatbeheer het volgende melden. Daar had ik al eens gekeken, om te zien of daar misschien ergens een foutmelding achter de printer staat, maar het vreemde is, dat ik daar helemaal nergens iets tussen zie staat dat met 'een' printer of met de HP 520 te maken heeft. Ik heb alle submenuutjes geopend, maar kom er niets over tegen. Ik vraag mij nog af, of er via Regedit ergens een code moet worden ingevoerd of gewijzigd. Ergens bij HKEY-CURRENT-USERS en zo vind ik wel een submenu Printer, waar ik dan vervolgens ook een HP 500 en een HP 520 vermeld zie, met hele lange groepen cijfers erachter. Die 500 heb ik ooit geprobeerd als alternatief, zonder succes overigens.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...