Ga naar inhoud

Wispelturige screensaver


Aanbevolen berichten

Gevraagd: suggesties in welke richting gezocht moet worden. Een enkele maal vindt de screensaver (standaard Windows 7) het na een paar seconden al welletjes en wordt het complete scherm weer getoond. Net alsof er een muis- of toetsenbordactie geweest zou zijn. En juist "die enkele maal" zit me dwars, want ik heb geen idee in welke richting gezocht moet worden.... :roll: :roll:
Link naar reactie
Bediening is niet draadloos, dus dat is het niet. De 2e optie (maar wel vreemd dat dat dan niet structureel is....) is misschien aannemelijker, want ik kan geen schijfactiviteit vinden op dat moment. Toch blijft het erg vreemd dat-ie in eerste instantie geactiveerd wordt en zo rond de 15 seconden daarna weer uitgeschakeld wordt. D.w.z. als het zich voordoet. Terug redenerend is dit begonnen na een upgrade van NAV (van v. 2010 > 2013). Dus vermoedelijk ligt het daar ergens, maar is (opnieuw) niet structureel.....
Link naar reactie
[quote:5484988c70="derkdejong"]voor de duidelijkheid: een netwerkpuls hoeft geen schijfactiviteit tot gevolg te hebben.... wellicht toch en overactiviteit van je av. wat gebeurt er als je die uitzet?[/quote:5484988c70] Neen, dat eerste bedoelde ik ook... :wink: Vandaar dat ik in die richting dacht. AV zit ook niet echt duidelijkheid in. Ofschoon ik heel erg in die richting denk, kan ik daar geen enkel "bewijs" voor leveren. Het is niet structureel en zelfs redelijk incidenteel te noemen. Nagraven van Windows logboeken en de "activity-history" (van NAV) geven geen opheldering. En om nou de AutoProtect langere tijd uit te gaan zetten, daar word ik natuurlijk niet echt enthousiast van.... :?
Link naar reactie
Nog eens tot in detail alle lopende processen, actieve services, ect. doorgelopen op een moment dat dit zich (als incident!) voordoet. Ik krijg nog steeds geen enkel idee waar het vandaan komt, maar er gaan 10 seconden overheen voordat een actieve screensaver weer plaats maakt voor de desktop. Dit blijft dan ook doorgaan.... Ik denk niet dat NAV de veroorzaker is, immers dan zou het met grotere regelmaat voorkomen. Het enige dat ik nog kan proberen, is die screensaver uit te schakelen en te bezien of het scherm dan nog wel vlg. het energieschema uitgeschakeld wordt na de ingestelde tijd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...