Ga naar inhoud

Win 7 Realtek LAN adapter schakelt niet in.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc met Windows 7 64 bits en een pc met Vista. Ik heb een router-modem SpeedTouch21F309. (WLAN) Op mijn pc met Win7 zit een LAN adapter Realtek PCIe GBE Family Controller. Als ik m'n SpeedTouch uitgeschakeld heb en later weer inschakel (b.v. 's nachts uit) en dan mijn pc met Win7 opstart maakt hij geen verbinding met de SpeedTouch en geeft hij een onbekend netwerk. Door eerst de LAN verbinding op de Win7 uit te schakelen en weer in te schakelen, maakt hij verbinding en blijft verder ook goed, ook al sluit ik de pc daarna af en start hem later weer op (SpeedTouch blijft ingeschakeld dan). De pc met Vista geeft dit probleem niet.
Link naar reactie
geen idee hoe deze regels te duiden.... ga eens: configuratiescherm-apparaatbeheer en selecteer je netwerkadapter. klik er rechts op en kies: verwijderen cq installatie ongedaan maken. sluit schermpje(s) netjes af en herstart de pc. bij de herstart zal windows de adapter opnieuw maagdelijk installeren, en is de kans groot dat het probleem dan is opgelost
Link naar reactie
Er zit een wifi kaartje in, maar dat heb ik uitgeschakeld via Netwerkcentrum > adapterinstellingen of via Apparaatbeheer. Verder heb ik het omgekeerde gedaan als wat jij voorstelt, ik heb n.l. een vast IP adres ingesteld (ook bij de andere pc's in mijn thuisnetwerk). Tot nu toe komt de verbinding bij opstarten goed tot stand. Ik weet niet of het altijd zo goed gaat, maar dat schrijf ik dan wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...