Ga naar inhoud

3GB windows xp switch geeft problemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Sinds kort werk ik met een tekenpakket (inventor 2012) dat dusdanig veel geheugen vraagt dat mij aangeraden werd de 3GB switch op mijn windows xp pc te activeren. Toen ik de switch op 3GB had staan werkte mijn grafische kaart driver niet meer. Dit heb ik toen opgelost door de switch op 2.9GB te zetten. Toen werkte de driver wel weer. Maar ik blijf problemen hebben. Als het tekenpakket veel geheugen pakt zie ik als eerste dat mijn bureaublad achtergrond weg valt. Werk ik dan toch door, dan weigert het tekenpakket na een tijdje dienst (inventor 2012 leegt zijn geheugen niet en loopt dus langzaam steeds voller). Ondertussen heb ik de switch op 2.7GB gezet maar de problemen blijven. Wat is hier aan de hand? Bij voorbaat dankt, Frank
Link naar reactie
Hoe het precies heet weet ik niet. Het is iets met je geheugen inderdaad. Hier een handleiding hoe je de switch activeert. http://dwf.blogs.com/beyond_the_paper/2009/04/enabling-3gb-switch-on-windows-vista.html Mijn pc is inderdaad onder de maat voor de applicatie. Vandaar dit soort "gestuntel". Met die switch aan draait de applicatie op zich goed. Los van de problemen die ik hierboven omschreven heb. De pc heb ik helaas niet bij de hand. Wat ik uit mijn hoofd weet is dat het een XP 32 bits pc is met 4GB aan RAM geheugen.
Link naar reactie
De bedoeling is dat de virtual mapping in de bios aan staat en dat er meer dan 4 GB geheugen is geplaatst, dan kan er met PAE boven die 3 GB geheugen geadresseerd worden en de geheugenplaatsen voor de drivers verplaatst worden. Met die schakeloptie snoep je nu geheugenplaatsen van de drivers af die dan, logischerwijs, niet meer werken. Maar helaas werkt PAE niet op een XP 32 bits home of pro machine. http://en.wikipedia.org/wiki/3_GB_barrier http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/gg487503.aspx
Link naar reactie
[quote:49e3a97d1d="Frankyie"]Helaas, ik moet roeien met de riemen die ik heb. Ik heb helaas 0 zeggenschap over de aanschaf van een nieuwe pc. Je weet hoe dat gaat bij bedrijven. [/quote:49e3a97d1d] Je moet nu in feite roeien met riemen die je niet hebt.... Als het bedrijf je geen middelen verschaft om je werk te doen kunnen ze moeilijk verwachten dat het toch gedaan wordt.
Link naar reactie
Ik heb de sites even doorgelezen. PAE is inderdaad niet van toepassing want dat blijkt niet te kunnen met windows XP 32 bits pro. Aldoende snoep je met die geheugen switch ruimte voor je drivers weg die dan raar gaan doen. De oplossing is dus de switch steeds iets lager zetten en zoeken naar de balans hoeveel je nog af kan snoepen van de ruimte voor je drivers. Ik heb de switch vandaag teruggebracht naar 2.6gig. Ik zie wel of dat wel werkt. Zo niet dan zetten we hem gewoon weer wat lager :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...