Ga naar inhoud

Windows 8 in Dell Precision M6400 niet bepaald een succes.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb nu iets meer dan 24 uur rondgestoeid met Windows 8 Enterprise x64. Inmiddels heb ik de harddisk met daarop mijn Windows 7 x64 Professional teruggezet. Want om nu te zeggen dat ik Windows 8 sneller vind dan Windows 7 - NEE dus. Het bleek mij namelijk onmogelijk de chipset te voorzien van de Inteldrivers. Daardoor was het ook niet mogelijk andere drivers zoals die van NVidia voor de Quadro FX 3700 kaart te installeren. Veelzeggend is onderstaand plaatje van de Intel Upgradescanner: [img:02ef4f0aa9]http://www.imgdumper.nl/uploads6/50aa60034668a/50aa60034186a-Intel_update_Windows_8.png[/img:02ef4f0aa9] Samenvattend: noch de Intel Chipset, noch de Intel WLAN-kaart werden herkend. Een van de dingen die opgevallen zijn, waren de meldingen van Windows 8, dat een app (lees programma) Netframework 2, -3 of -3,5 benodigde. Vervolgens mislukte dan na de download de installatie. Denkende dat het mislukken van de drivers mogelijk het gevolg was van het niet aanwezig zijn van deze NetFrameworks, heb ik via [b:02ef4f0aa9][color=#0000FF:02ef4f0aa9]Start\Configuratiescherm[/color:02ef4f0aa9]\[color=#008000:02ef4f0aa9]Programma's en onderdelen\Windows onderdelen[/color:02ef4f0aa9][/b:02ef4f0aa9] alsnog Netframwork 3.5 (inklusief Netframwork 2 en -3) kunnen installeren. Dat was wel een geduldwerkje! Echter, ook het uitschakelen daarna van Gebruikersaccountbeheer, bleef het onmogelijk ook maar enige driver te installeren. Dus ik ben nog helemaal niet happy met Windows 8, ook al had ik op zich een volledig Windows 7 uitzien kunnen creëren met diverse "powertools". Zelfs de desktopgadgets heb ik kunnen inschakelen! Maar ik moet constateren, dat op dit moment Windows 7 in mijn notebook een stuk sneller opstart en draait dan Windows 8.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...