Ga naar inhoud

jpg files verminkt door programmateksten


anoniem

Aanbevolen berichten

Een aantal jpg-files zijn niet meer te openen. Met hex-editor gekeken, er blijken stukken van andere files in gekomen te zijn. Soms staat er middenin leesbare tekst, zoals "All rights reserved.Comic Sans MSRegular" etc. Ook zijn er stukken programma te zien. Of vreemde langdradige opsommingen, zoals "bij te houden.bij te schaven.bij te voegen.bij te werken.bijhouden van gegevens.bind ik ver......" enzovoort. EXIF info is niet meer te lezen, terwijl de verkenner in eigenschappen wel de correcte gegevens over de bestanden geeft, qua namen, grootte en data. Het lijkt op een wegschrijffout naar de HDD of op sabotage door een virus. Heeft iemand dit eerder meegemaakt ?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Inmiddels heb ik wat meer info. Met AgentRansack heb ik de systeemfiles doorzocht op overeenkomsten met gevonden 'vervuiling' in de jpg files. In één verminkt jpg file, groot 4 MB, was 3985 Byte uit C:\Windows\Microsoft.net\Framework\v2.0.50727\MSBuild.exe terecht gekomen, terwijl die exe zelf 68 kB groot is. In dezelfde jpg was zelfs ook nog 3537 Byte te vinden van C:\Windows\ServicePackFiles\i386\helpsvc.exe, zelf 727 kB. Beide gedeelten niet aan het begin of einde, maar na ongeveer 800 kB en 3,8 MB vanaf het begin. Gezien de (afwezigheid van) reacties op dit forum lijkt dit een nieuw fenomeen.
Link naar reactie
andre@home, aeneas reageerde op November 13, 2011 8:26 AM in jouw artikel met het volgende: [quote:45786b475e]At least 70% of "files missing" and "files corrupted" are a result of programming flaws on the system. The file has become corrupted because: The system has written data in an occupied cluster arbitrarily. That's why. Other 30% are of course caused by a bad hdd surface and anomalies. [/quote:45786b475e]Daar gaat ook mijn vermoeden naar uit omdat de hoeveelheid verminkte bytes per keer maar zo klein zijn. gerben, ik zal nog eens memtest draaien als extra controle.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...