Ga naar inhoud

Waarom start pc niet meer op?


anoniem

Aanbevolen berichten

Nadat ik even weggeweest was bleek mijn PC uitgevallen toen ik terugkwam. Heropstarten lukt niet meer. Bij het aanleggen beginnen wel alle ventilatoren te draaien (case, PSU en CPU), maar geen videosignaal (dus geen POST-codes), geen bieps, en zelfs ook geen led's van PC aan en HD-activiteit. (led van "PC aan" gaat bij opstarten heel eventjes aan en daarna onmiddellijk weer uit, led HD-activiteit doet helemaal niets, misschien ook logisch gezien hij daar nog helemaal niet aan toe komt) Ik heb wel de indruk dat de CPU-fan sneller draait dan gewoonlijk, misschien wordt hij nu voor één of andere reden op max. toerental aangestuurd? Daarom zou ik vermoeden dat het ergens aan de PSU,MB of CPU moet liggen. Ik ben van plan om vanavond eerst eens uit te meten als ik wel alle voedingen heb waar ik ze moet hebben (en ook voldoende natuurlijk), misschien ook eens clear CMOS te proberen en evt. ook batterijtje uit/in. Indien dit allemaal niets aan het licht brengt, hoe kan ik dan weten of de CPU of het MB overleden is? Alle tips welkom natuurlijk! Mijn configuratie: MB: MSI P35 NEO-FI MB S775 CPU: INTEL / BX80557E6750 CORE 2 DUO Cooler: Zalman CNPS9500AT PSU: Fortron FSP-ATX400PNF MEM: 4 x 1GB DDR2 PC6400 CL6 800MHz 64Mx8 Jetram Transcend Video: Asus EN8500GT In deze vorm draait het systeem al bijna 5 jaar zonder ook maar één probleem gehad te hebben. Er is dus niet pas aan gewerkt, of iets veranderd of dergel. Wel wordt zo ongeveer 1x/jaar de kast opengemaakt om met perslucht het stof eruit te blazen (was nu niet net gebeurd). Is ook niet overclocked, nooit geen temperatuur-issues, bijna nooit geen games en al zeker geen zwaar belastende. (indien MB overleden zou dit reeds mijn 3de zijn, kunnen die dingen maar maximum 4 à 5 jaar mee eigenlijk...?)
Link naar reactie
Uw moederbord is overleden. Plaats deze keer ook een nieuwe voeding ( moest je dat nog niet gedaan hebben ) het kan zijn dat de voeding de oorzaak is van uw mobo problemen. Misschien is deze niet altijd even stabiel. Doe ook uw voeding regelmatig open om het stof en vuil te verwijderen. Stof kan een elektrische geleider zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...