Ga naar inhoud

Waarom krijg ik film niet goed afgespeeld met Pinnacle?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een film gemaakt in Pinnacle Ultimate 12. Helemaal zonder noemenswaardige problemen. Tot aan het maken en branden. Hierop liep het programma steeds vast. Het verst dat ie ooit gekomen is (meerdere keren een poging gewaagd) was op ca. driekwart van de film. Oorzaak, waarschijnlijk; pc te verouderd, niet krachtig genoeg. Mede om die reden een nieuwe aangeschaft. Voor de volledigheid; een HP Pavillion Quad-core I7 processor, werkgeheugen 6 Gb, een heel stuk krachtiger dan wat ik had. Helaas kan ik om onverklaarbare redenen schijfje met Pinnacle 12 nergens meer vinden, dus nu heb ik een Free Trial van Pinnacle Ultimate 15 gedownload. De film die ik in 12 gemaakt had, heb ik nu in 15 weten te openen, en alles staat erin en werkt goed. Behalve dan het originele geluid van de videobeelden. Dit hapert, stottert, hoge pieptoontjes...niet om aan te horen. Lijkt wel gecodeerd of zo. Ik heb inmiddels de complete film een keer laten renderen en branden, in de hoop dat het dan wel goed zou komen. Maar helaas.... en wat me opviel is dat in scènes waarin een overgang geplaatst was, de beruchte storing in het geluid te horen was. Dus ben ik aan de gang gegaan in de film, en elke overgang simpelweg verwijderd, en meteen daarna weer ongedaan maken...zodat de overgang dus weer teruggeplaatst werd. Dit leek in eerste instantie het probleem te verhelpen, maar toen ik op een minuut of 13 in de film was, en even op een punt in het begin van de film testte of alles nog steeds goed ging, was het probleem weer daar.... Word er een beetje moedeloos van. Ik zou best bereid zijn, in mijn hele film (die zo'n 54 minuten duurt) álle overgangen opnieuw erin te zetten, maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat dit eenmalig moet en het ook helpt.... Als ik scènes in een nieuwe film (lees project) zet, werkt het wel goed.
Link naar reactie
Het renderen kost tijd , hoe langzamer de pc des te langer het zal duren en vice versa. Wanneer het renderen klaar is hoort het programma aan te geven, ik heb al heel lang niet met pinnacle producten gewerkt dus kan je niet zeggen of studio dat tegenwoordig doet maar miz zou er een bericht moeten komen als " video klaar-opgeslagen in C:mijn documenten/mijn videos" of iets dergelijks. Even een heel klein stukje video renderen vergelijkbaar met je project setup zou je moeten laten zien wat er volgt na afronding en uiteraard zolang dat bericht niet gekomen is loopt kennelijk de rendering nog. Dat je al wel een gerenderd bestand kunt zien terwijl de pc nog bezig is klopt maar dat bestand is dan dus nog niet klaar. Het lijkt me zinvol dat je eerst zeker stelt dat je het goed doet en niet met een half klaar bestand aan de gang gaat. Mijn gok is dat met een standaard definitie video (gewone PAL video)een quad core dat wel in hooguit een paar uur moet kunnen klaren maar ik kan me daarin vergissen, het eea hangt sterk af van de toegepaste effecten,overgangen ed (en natuurlijk de lengte van de video) aangezien die veel rekentijd kunnen opleveren. Zorg iig dus dat je zeker weet dat de pc klaar is. Wat betreft de afronding en evt het branden van een dvd, ervaring heeft mij geleerd om iig nooit het project te renderen EN er een dvd van te branden in 1 gang, het is gewoon vragen om defecte dvd's en een kleine moeite om eerst te renderen en daarna de gerenderde bestanden tot een video-dvd te branden, dat voorkomt een hoop teleurstelling en narigheid. Dit is dan ook meteen een algemene waarschuwing; des te meer handelingen er in 1 keer in het project gedaan moeten worden des te meer kans er is dat de software struikelt over een beperking en dus is het lonend om van te voren zo veel mogelijk bewerkingen uit handen van het software pakket te halen. Vooral verschillende bestandsformaten,compressie soorten en bestand eigenschappen door elkaar zijn veelal een bron van storingen tijdens het renderen. Een taak daarvan is alle los aangevoerde audio (muziek,commentaar)van te voren om te zetten naar PCM/WAV formaat, als het uiteindelijke doel een video-dvd word doe je dat dan met de eigenschappen 48 Khz/16 bit/stereo. En nu we het daar over hebben: maak je 5.1 geluid video opnames? en kan studio dat wel aan?, zijn er wellicht instelling die voor het 5.1 geluid noordzakelijk zijn?, kijk eens wat de manual daarover zegt. Voor fotos geld: omzetten naar BMP en van te voren in de resolutie van je project brengen dmv knippen/plakken en schalen. Voor korte stukjes web video die je toevoegt zou je er voor kunnen kiezen om deze van te voren om te zetten naar video zonder compressie en audio in pcm/wav ook weer op 48 khz/16bit/stereo. het zal zoeken worden wat het probleem precies veroorzaakt maar mijn ervaring is dat het meestal conversie fouten zijn die door het programma tijdens het renderen moeten worden uitgevoerd en toch niet goed verlopen. Wat dus de basis is waar ieder programma mee om kan gaan is audio in pcm/wav en ongecomprimeerde video in de resolutie van het project. Wat betreft een evt update; het is niet ongezien dat de trial van een programma of het programma zelf wat als download word aangeboden nog niet de allerlaatse updates bevat en dus zou ik dit zeker even checken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...