Ga naar inhoud

Hoe importeer ik adressen in Thunderbird?


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn pc met voorheen XP pro staat nu W 7. Uiteraard had ik het Outlook Express adresboek opgeslagen, zowel in csv als in txt bestand. De oude mappen waren niet zo belangrijk. Bij importeren van een adresbestand lijkt het of Thunderbird alleen adresboeken importeert van een nog aanwezige O.E.,maar geen los CSV-bestand. Alle aanwijzingen op internet leiden hiertoe, en het lukt mij helaas niet. Heeft iemand advies? Easy Transfer werkte ook al niet, want de XP was Engels, en dat wordt niet herkend door een Nederlandse W 7.
Link naar reactie
Ik heb ook W 7 en passief Thunderbird aan boord. Ik heb even de procedure doorlopen (menu Extra/Importeren) en uiteraard de optie Adresboeken/Tekstbestand. Vervolgens kies je de juiste plaats waar het bestand opgeslagen is. EN aldaar aangekomen het type bestand "Kommagescheiden" of "Tabgescheiden". Zag je dat laatst genoemde misschien over het hoofd? Want standaard staat dit op LDIF en als je dat type bestand niet hebt, zoekt hij zich natuurlijk tot sintjuttemis. Mocht het niet werken: zet even windows live mail op de pc, importeer daar de oude adressen, en laat vervolgens thunderbird die boel overnemen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...