Ga naar inhoud

Waarom krijg ik geen beeld na nieuwe videokaart?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo had vandaag een nieuwe videokaart gekocht omdat mijn andere stuk was nu heb ik een probleem ik heb de nieuwe videokaart erin gezet en nu heb ik geen beeld meer op mijn monitor wat kan dit zijn??? mijn nieuwe videokaart is ati radeon 2400 pro club 3d aansluiting agp 8x mijn oude was een n vidia geforce fx 5600 256mb moederbord amd athlon 1800+ voeding 380 w computer is van 2003 kan het ook zijn dat mijn monitor de videokaart niet aankan alles werkt verders behalve dus de monitor kan geen beeld krijgen en hoefde de nieuwe videokaart niet te installen zat geen cd rom bij wie kan mij helpen met dit probleem?
Link naar reactie
De standaardriedel uitvoeren of er iemand bijhalen met verstand van zaken of de PC wegbrengen naar een PC boer. -------------------------------------------------------------------------------- Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken. Je dient wel zeker te weten dat de voeding goed is. Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu erin, hang er nu de interne luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios, of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf. Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen. Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen met een schroevendraaier o.i.d., nu moet je biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen. Probeer het ook zonder CPU, dan krijg je een lange beep bij de meeste borden, maar helaas niet altijd en dus kun je zo niet controleren of de CPU goed is, maar die gaan zelden stuk, hooguit door oververhitting. Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed. Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...