Ga naar inhoud

Hoe speel ik .cda bestanden af?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een oude sterio set ( meer dan 20 jaar oud ) waarin opgenomen een cd-player. Deze speelt keurig nog alle oudere cd's onder andere die met extensie .cda Nu blijkt dat een vers gekochte cd met oude liedjes, Sonneveld etc, niet afspeelt op dit apparaat alhoewel deze cd weer uit een aantal .cda bestanden bestaat. Op mijn pc en een nieuwere cd speler geen enkel probleem. Ergo mijn oude speler lust alleen maar hele oude cd's en geen nieuwere. Met TotalAudioConverter dacht ik die nieuw gekochte cd te kunnen rippen en eventueel naar een mp3 formaat te veranderen ( een cd van iemand gekregen met mp3 liedjes werkt goed op die speler ), maar eerst laat de schijf zich niet lezen en later toen ik wat instellingen heb teruggebracht lukte het wel en kreeg ik de overeenkomstige mp3 liedjes. Deze werden perfect weergegeven door mijn pc maar mijn oude speler doet er weer niks mee ! Iemand een idee wat ik nog kan doen ? Ik ben geen muziek liefhebber dus een nieuwe stereo set wil ik niet graag aanschaffen.
Link naar reactie
Begrijp ik het goed dat de cd-speler in je stereo-set wel mp3 kan afspelen maar een nieuwe normale cd niet? Misschien een kopiëer beveiliging op de cd? Enige dat ik kan bedenken, als een cd speler mp3 cd's de ene keer wel en de andere keer niet wil afspelen, is dat het in de bitrate zit: die kan te hoog zijn of enkel constante bitrate i.t.t. variabele bitrate b.v. is toegestaan. Zie daarvoor de handleiding van de speler. Brand je cd-r's en geen cd-rw's? De laatste willen ook nog wel eens een probleem zijn voor (hele) oude cd-spelers. Zoals ts zelf al had opgewerkt;de oude stereo set van TS kan onmogelijk mp3 cd's afspelen, mp3 bestaat net aan 20 jaar en effectief (met bruikbare apparatuur) 15 jaar en dan reken ik heel ruim. Wat ts waarschijnlijk bedoeld: een audio cd gebrand van mp3 nummers( maar dus verder wel een gewone audio cd ) word wel af gespeeld maar de nieuw gekochte winkel cd word niet afgespeeld. Kopieer beveiliging kan de speler dwars zitten maar ook een te hoge afspeel duur, de cd specificatie stelt in de eerste originele variant een lengte van ongeveer 65 minuten, pas later is dat opgerekt naar 74 minuten. Door de langere speelduur staan de "groeven" dichter op elkaar en niet iedere oude speler kan daar goed mee omgaan, het fabricaat kan daarbij ook een rol spelen-sommige lange cd's kunnen wel goed spelen,sommige niet. Als je een gewone audio cd met kopieer beveiliging 1:1 kopieert is er een reële kans dat je de beveiliging mee kopieert dus dat helpt weinig. De methode voor een een cd werkelijk rippen en dan opnieuw op een audio cd branden; Je ript de audio van de cd met bv Exact Audio Copy (EAC)(maar nero kan het ook) tot pcm/wav bestanden en daarna brand je met je brand programma de bestanden weer tot een nieuwe audio cd, vanuit compatibiliteit overweging zou ik daarvoor een ouderwetse 65 minuten cd (650 MB) gebruiken of wel een 74 minuten (700 MB) maar eerst eens testen of je speler die wel lust, dus een cd op offeren met een kopie van een cd die goed afspeelt op de oude speler.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...