Ga naar inhoud

Hoe krijg ik kartelrandjes weg in Inkscape?


anoniem

Aanbevolen berichten

Nou, het is gelukt! Heb met Inkscape een compleet nieuw logo in elkaar gedraaid (that's a first) en het ziet er goed uit! Ik zat alleen een hele partij te klooien met die krullen. Dat zijn e, f, g en h in Wingdings2, maar dat lettertype heeft Inkscape dus niet. Proberen na te tekenen, maar dat gaat mijn pet (iig op dit moment) nog te boven. Uiteindelijk dus maar gigantisch groot gemaakt in Powerpoint en via een screendump in Inkscape gezet. Je ziet nu nog wel kleine "kartelrandjes". Is er een manier om dat te voorkomen of weg te werken? Oh, en nog iets: als ik het als .svg opsla, is het maar 8.92 kB, en sla ik het als .eps op, dan is het 4.45 MB. :o Scheelt nogal. Is dat normaal?
Link naar reactie
unicode werkt niet bij die wingdingetjes, heb het net geprobeerd. Vreemd. :roll: En vervelend, wordt tracen dus als je deze ornamentjes wilt gebruiken. Zorg dat je een bitmap met een hoge resolutie als bron hebt, blijven de lijntjes soepel. Paden zijn ook vectoren, maar geen tekst meer. Je kunt de mooiste letters lay-outen maar als de drukker ze niet kan inlezen sta je daar mooi te kijken. Ik heb ‘m in Streamline omgezet en het resultaat is erbarmelijk. Dat was ook te verwachten. Kijk naar de jaggies in de tekst, de resolutie van je ontwerp is veel te laag. Begin opnieuw, maak een ontwerp veel groter dan je nodig hebt. Doe dat b.v. in Paint, met pagina instelling A3 of zelfs nog groter. Sla het op als Tif (niet als Jpg of Gif). Trace het daarna met Inkscape bijvoorbeeld. Schaal het formaat en sla dit op als een EPS bestand. Uiteraard kun je ook vanuit Inkscape beginnen te ontwerpen, daarvoor is het programma ook bedoeld, maar dat is aan jou. Het vereist enige studie
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...