Ga naar inhoud

Waarom is schijfruimte nu al vol?


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een week is mijn pc behoorlijk in de war. Ik krijg telkens de mededeling dat de schijfruimte op C: onvoldoende is. Controle met de Verkenner laat zien dat er van de beschikbare 25GB slechts 10KB beschikbaar is. Volgens de mededeling zou dit tenminste 200MB moeten zijn. Als ik de geinstalleerde programma's optel kom ik bij lange na niet aan 25GB. Er is dus iets geks aan de hand. Ik heb geprobeerd grote directories over te zetten naar een andere partitie, maar het lijkt erop dat er veel minder ruimte vrij komt dan er wordt weggeschreven. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? En vooral: wat er aan gedaan kan worden?
Link naar reactie
als je norton antivirus op de pc heb staan . leeg dan de Recycle Bin. en leeg je temp. Delete eens wat herstelpunten, bij schijfopruiming zit dat. Download het programma "spacemonger" eens. Die geeft grafisch weer hoe groot de bestanden en mappen op de C schijf zijn. Je komt altijd een ruimteverslindende verrassing tegen. Link: http://www.sixty-five.cc/sm/v1x.php Heb je al wel het "kinderslot" verwijderd uit Map Opties bij Verkenner? Een stuk of 4 regels om-vinken zodat GEEN bestanden worden verborgen en ALLES getoond, JA ook geheime bestanden en systeembestanden en maakt-niet-uit-hoe-bijzondere bestanden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...