Ga naar inhoud

Waarom krijg ik geen verbinding?


anoniem

Aanbevolen berichten

Een kennis heeft XMS als internet provider. XMS levert een modem waarop slechts 1 PC toegang tot internet kan krijgen. Het betreft een glasvezelverbinding. ipconfig /all geeft het volgende beeld: IP-adres = 37.251.86.199 Subnet mask = 255.255.255.128 Gateway = 37.251.86.129 DHCP Server = 188.142.0.5 Pr. DNS Server = 188.142.0.22 Sec. DNS Server = 188.142.0.6 Mevrouw wil graag ook op een andere PC internet verbinding. Daarvoor heeft ze een Sitecom WL-342 router aangeschaft. IP-adres router: 192.186.0.1; adressen-pool v.d. router: 192.186.0.100 t/m 192.186.0.199 Na het verbinden van router aan Modem en PC en de PC te hebben ingesteld op DCHP automatisch en DNS op 188.142.0.22 & 188.142.0.6 laat ipconfig /all het volgende zien: IP-adres = 192.186.0.100 Subnet mask = 255.255.255.0 Gateway = 192.186.0.1 DHCP Server = 192.186.0.1 Pr. DNS Server = 188.142.0.22 Sec. DNS Server = 188.142.0.6 Alhoewel dit er goed uit lijkt te zien krijgen we op beide PC’s geen internetverbinding. Onderzoek op internet leert dat dit te maken heeft met het “speciale” abonnement van XMS (glasvezel). Wie weet de oplossing en wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
primair en secendair dns server ook laten wijzen naar de erste router (192.168.0.1 en ook alles even vanstroom af (zowel xms modem als router als computer( s )) opstaten met de volgorde modem volledig lagten opstarten router ook volledig laten opstarten en daarna pas de computers aansluiten je dhcp aan moet je eigenlijk op de computer(s ) niks instellen behalve automatisch ip verkrijgen en automatisch dns server verkrijgen ik geloof ook de gateway meot op automatisch staan het uur de modem eruit zou kunnen het oude mac adres moet bij hun eruit, voor er een ander mac adres gepakt wordt Standaard hoeven de meeste routers niet worden ingesteld, de basisinstellingen zijn geschikt. Bij speciale configuraties, zoals ADSL en kabel, moet eerst het aangeleverde signaal worden omgezet naar een standaard netwerksignaal. Zover ik begrijp is dat in dit geval al 'standaard' op de automatisch herkenning van een gewijzigd mac adres na dan Het herkennen van Mac adres heeft te maken/ met de provider, en kost alleen maar wat wachttijd. UPC heeft ook iets dergelijks, uit/aanzetten met een korte wachttijd van apparaat is daar meestal voldoende. Soms is draadloos netwerl al ingeschakeld, soms ook niet. Sitecom maakt in ieder geval gebruik van basisinstellingen, die staan vaak op de sticker onder het apparaat. Dus ja, echt wachten tot volgend jaar, dat zou niet hoeven. 's Avonds uitzetten en 's ochtends aanzetten zouden het werk doen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...