Ga naar inhoud

Is deze speedtest betrouwbaar?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik meet zo nu en dan mijn downloadsnelheid. Meestal via deze website, waar je een dummy kan downloaden van 32 Mb of 100 Mb. Over het algemeen blijkt de snelheid redelijk stabiel ("zwabbert" zelden). Deze snelheid blijkt op ca. 93% te liggen van de (theoretische) opgave van de ISP. Geen reden tot klagen: 32 Mb in 19 sec, 100 Mb in 59 sec. Tijdens het downloaden kun je "perfect" de stabiliteit van je snelheid waarnemen, terwijl die test op speedtest.nl ook maar een momentopname is. Vroeger maakte ik veel gebruik van www.speedtest.nl, maar als ik daar tegenwoordig een downloadtest doe, dan blijken de waarden die ik daar krijg te zien op ca. 50% te liggen van de waarden vlg. http://speedtest.bbned.nl/ Ook bij het vlot uitvoeren van een aantal testen achter elkaar op speedtest.nl blijken daar behoorlijke verschillen in te zitten, waardoor de gebruiker de indruk zou krijgen dat z'n snelheid allerminst stabiel is. Los van het feit dat ik de methodiek (daadwerkelijk een bestand binnenhalen) betrouwbaarder vind, zet ik grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van die momentopnamen van speedtest.nl. Iemand soortgelijke ervaringen?
Link naar reactie
Online speedtesten zijn niet vreselijk betrouwbaar. Want afhankelijk van drukte op de site en het internet zelf. Speedtest.net is wat beter dan de meeste, maar toch moet je er niet teveel waarde aan hechten. Ik zie wel eens wat fluctuaties, maar sterk....: nee, zelden. Opvallend vind ik wel dat een downloadtest van een dummy bij bbnet altijd wat traag begint, maar al snel oploopt naar een acceptabele waarde. Maar daar zal ook wel weer een of andere logische verklaring voor zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...