Ga naar inhoud

Waarom krijg ik geen toegang tot mappen en bestanden?


anoniem

Aanbevolen berichten

Na een nieuwe installatie van Windows Vista en Windows 7, uiteraard op twee verschillende partities, heb ik geen toegang meer tot mappen en bestanden op mijn Data-partitie. Ik ben er achter dat ik per map het volgende kan doen: Rechtsklik op map. Klik Eigenschappen. Klik tab Beveiliging Doorgaan. Er staan dan om een of andere reden twee eigenaren genoemd. Ik klik een eigenaar aan. 2x OK. Dan mag ik eindelijk in de map. Vervolgens moet ik hetzelfde tot 2x toe uithalen met elk afzonderlijk bestand in die map. Dat is echt geen doen. Wie kan mij de oplossing geven voor dit probleem?
Link naar reactie
Als administrateur uitvoeren: Eigenschappen HD > tabblad beveiliging > knop Geavanceerd onderaan > Machtigingen > knop Machtigingen wijzigen > vervolgens onderaan een vink zetten bij "Alle machtigingen op onderliggende objecten vervangen door overneembare machtigingen van dit object" Voeg "user" toe via R-muis Eigenschappen-Beveiliging-Bewerken-Toevoegen type user in het vak en kies voor namen controleren. Dan OK Kies dan daaronder voor: volledig beheer" en Toepassen. Helaas moet het voor elke map. (of submappen mee gaan kan ik niet checken hier). Dan verdwijnt het slotje.... getest hier.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...