Ga naar inhoud

Hoe los ik dit probleem met thuisnetwerk op?


anoniem

Aanbevolen berichten

Even voor de volledigheid: Ik heb zowel op het forum van A.C. Ryan (media-speler) als van Helpmij deze vraag reeds eerder uitgezet. Onlangs diverse prima suggesties en tips (en zelf googelen) is het tot op heden niet gelukt. Hoewel ik het nooit uit zal sluiten, lijkt het geen ‘eenvoudige’ instellingfout te zijn. Ergens zit er fundamenteel iets niet goed in de structuur (of zo) van het thuisnetwerk. Ik werk met Windows 7. In het thuiswerknet zijn opgenomen: een desktop, een laptop en een media-player aan. Op de desktop en laptop heb ik een gedeelde map, die tot voor kort perfect werkte. Onderling bestanden uitwisselen verliep prima. Ook vanuit de media-player kon ik de gedeelde mappen probleemloos bereiken (WORKGROUP); lange tijd via de gedeelde map films naar de media-player gestreamt. Kortom, het spul heeft lange tijd prima gewerkt. Om het verhaal niet te lang te maken, zal ik kort aangeven wat ik tot nu toe heb gedaan. - De instellingen van het thuisnetwerk (inmiddels wel zo’n 10 keer) doorgelopen. Ik ben de enige gebruiker en werk niet met wachtwoorden. - Kabels gewisseld en met nieuwe kabels getest - firewall en virusscanner, zowel op desktop als laptop uitgezet - Image (Acronis) terug gezet van ver voordat het probleem optrad - Als ik (vanuit de desktop) ping naar de laptop 192.168-178.22 krijg ik de melding 'De doelhost is niet bereikbaar' Als ik (vanuit de laptop) ping naar de desktop 192.168-178.31 krijg ik de melding 'De doelhost is niet bereikbaar' Als ik (vanuit de desktop en de laptop) ping naar de mediaspeler 192.168-178.32, dan lukt het wel.... met resultaat: 4 verzonden, 4 ontvangen, 0 verloren (0% verlies) Op alle drie de apparaten is dus geen enkel 'ander' apparaat (die gedeeld zou moeten zijn) te zien. Het is een hardnekkig en lastig probleem. Waarom kan ik nou wel pingen met de speler en niet met de laptop naar de desktop en andersom! En als ik dan kan pingen naar de speler, waarom zie ik hem dan niet in het overzicht. zeer merkwaardig.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...