Ga naar inhoud

Hoe gebruik ik oude modem alleen als router?


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn buurvrouw heeft een nieuwe provider met dus een nieuw modem. Een modem zonder wifi mogelijkheid. Nu heeft ze het oude modem/router nog liggen, een speedtouch 780 wl, waarvan de utp uitgangen het gewoon doen alleen de wifi verbinding krijgt nog geen contact met internet. De speedtouch is middels utp aangesloten op het nieuwe modem en doet zelf dus niet meer dienst als modem. Mijn vraag is dus hoe ik het wifi gedeelte in de router aan de praat krijg.
Link naar reactie
De DHCP server op de speedtouch uitschakelen. Zorg daarnaast dat het Start IP van de speedtouch binnen de IP range van de router komt te liggen, maar let ook op dat dit wel een vrij IP binnen het bestaande netwerk is en dus ook niet gelijk aan het LAN IP van de router. Dan via wireless en configureren, ssid aanpassen en de WPA sleutel opnieuw ingeven. Het start adres van de speedtouch is 192.168.1.254 en dat kun je zo laten. Je hoeft alleen maar het vinkje weg te halen bij "dhcp server inschakelen" Na save, wel even nieuw ip opvragen op de laptop die met de speedtouch is verbonden. Ipconfig / release Ipconfig /renew Daarna wireless instellen. De dhcp server moet dus uit staan op de speedtouch. Na dat je dat gesaved hebt, zet je nu ook nieuwe router en speedtouch van stroom af. Na 3 seconden router weer aan en dan na 15 seconden speedtouch weer aan. Bedraad weer inloggen op de speedtouch en naar wireless, configureren. Let op dat MAC filters UIT staat, bij speedtouch heet dat, clienten automatich toestaan. Dan configureer je SSID en WPA en save. Zorg tevens dat oude wirelees profielen uit de computers/laptop worden verwijderd voordat je weer draadloos verbinding gaat maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...