Ga naar inhoud

Waarom krijg ik verschillende uitkomsten speedtest?


anoniem

Aanbevolen berichten

Leuk, die speedtest op deze site! Ik heb dus Ziggo Alles-in-1 Plus! Volgens de speedtest op deze site heb ik - een downloadsnelheid van 19,97 Mbps volgens de Ziggo speedtest (en daar hecht ik dan maar meer geloof aan) heb ik - een downloadsnelheid van 40,5Mbps Graag een verklaring voor het enorme verschil in meetresultaat.
Link naar reactie
Check je snelheden eens met : http://speedtest.net/ Je moet het zo zien, elke provider heeft een groot netwerk waar alle klanten in zitten en deze klanten worden dan met andere providers (de rest van de wereld) verbonden. De speedtest van ziggo wordt gehost op een server op het ziggo netwerk. Je verlaat dus nooit het ziggo netwerk en je hebt dus veel minder 'hobbels' waarover je een speedtest doet. Je speedtest is onder invloed van omgevingsfactoren, stel de speedtest server is druk, dan zal jij ook een lagere download snelheid krijgen. Als je zelf de download aanzet dan krijg je ook een lager snelheid. Als de server zich ver weg vindt, dan moet je test ook over veel 'hobbels' gaan en zullen de resultaten ook lager uitvallen. Mij is opgevallen dat die ziggo speedtest meter lang niet altijd even betrouwbaar is. Soms geeft hij snelheden aan die 2x zo hoog liggen dan mijn maximale downloadsnelheid. Ook op momenten dat ik een hele hoge ping had gaf dat ding aan dat alles perfect is orde was, hij speelt naar mijn idee dus vaak mooi weer. Nu komt hij perfect overeen met de resultaten van speedtest.net
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...