Ga naar inhoud

Waarom loopt laptop vast?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb gister 2 keer meegemaakt dat mijn laptop compleet vastliep, ik kon niks anders doen dan de stroom ervan af te halen. De ene keer liep hij vast toen hij programmas open had staan, maar de 2e keer toen ik me laptop opnieuw wou opstarten en bij Afmelden... liep hij vast. Vandaag gebeurde het weer, programma's deden het niet meer goed dus ik besloot af te sluiten. Ik kreeg weer bij Afmelden.. dat hij vastliep (windows 7) Na stroom er af hebben gehaald en weer opgestart doet hij het weer maar wat me opviel was de melding van McAfee dat realtime scannen uitgeschakeld staat,dit heb ik 3x gekregen. (wanneer laptop is vastgelopen en ik opnieuw heb moeten starten, niet in veilige modus gedaan btw, maar gewoon normaal opstarten...) Zou er een virus op me laptop kunnen zitten of is er iets anders aan de hand? Zoals hardware probleem? Het is een TOSHIBA laptop satellite L650... EDIT: Het is me net weer 2x gebeurd, heb hem in half uur al 3x van stroom moeten afhalen. Een programma reageert niet en er volgen vanzelf anderen en windows 7 loopt dan uiteindelijk helemaal vast. Wanneer de programmas allemaal zijn vastgelopen kan ik nog wel even iets andersdoen, zoals menu start openen maar wanneer ik op een programma klik opent hij deze niet. Ook kreeg ik weer dat hij bij Afmelden vastliep...
Link naar reactie
Dat riekt zelfs tamelijk erg naar een stevig virus.... temeer daar onze huis-antvirusexpert niet erg gecharmeerd is van McAfee. Doe een scan met een ge-update MBAM http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free Lukt dat niet (meer) dan kan je proberen in de Veilige modus MBAM te installeren en te draaien. Lukt dat ook niet dan kan je op een andere PC de Emsisoft Emergency Kit scanner downloaden, op een USB-stick zetten en updaten http://www.emsisoft.nl/eek/ Deze kan je dus vanaf de stick op je malware-PC loslaten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...