Ga naar inhoud

Wat betekenen slotjes bij mappen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Er zijn enkele mappen in Win7 Verkenner waar een "slotje" in staat. Twee voorbeelden zijn mijn gebruikersmap (onder C:\"Gebruikers" c.q. "Users") en de map C:\"MSOCache". Alle pogingen ten spijt kom ik niet achter wat het doel, het effect, etc. hiervan is. Ik kan geen bijzonderheden ontdekken bij de mapeigenschappen.... (N.b.: daar ik dit ook tegenkom op andere 7 systemen veronderstel ik dat de makers hier een reden voor hebben gehad).
Link naar reactie
Het is/zijn de adminrechten,als ik via het gast account(zonder rechten) naar de mappen met slotje ga geeft ie aan dat er geen toegang is en vraagt de PC"wilt u toch doorgaan?"Als je dan op ok klikt moet je het wachtwoord van de admin intypen,als je geen wachtwoord hebt denk ik dat je het alleen kan veranderen als je op je eigen account zit.(je hebt er waarschijnlijk maar 1?). Ook al heb je zelf slechts één account aangemaakt, dan heb je altijd nog de Built-in Administrator Account. Als je inderdaad zoals je zegt het account gebruikt, die aangemaakt is tijdens de Windows 7 installatie, dan heb je bij mijn weten "out of the box" overal toegang op je harde schijf. Ik heb dit even gecheckt in Windows 7 Home Premium. Heb je wellicht extra software geïnstalleerd, waardoor bij jouw slotjes zijn ontstaan. Over MSOCache vond ik op de site van Microsoft deze informatie Local Install Source (Msocache). In de plaats van Microsoft Office 2003, kun je denk ik beter Microsoft Office 2007 gebruiken. Of eventueel OpenOffice.org.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...