Ga naar inhoud

Hoe los ik probleem rond Legacy usb support op?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus P4P800 deluxe bord. Als ik de legacy usb support in het bios op disabled zet worden mijn usb apparaten, 2 sticks en een usb HD, keurig herkend als ik ze aansluit (nadat windows is opgestart) echter krijg ik dan de foutmelding dat ik een snel usb apparaat op een trage hub heb aangesloten (alles is usb 2.0) Zet ik de legacy op auto dan worden mijn usb apparaten (uitgezonderd de muis en het toetsenbord) NIET herkend NADAT ik windows heb opgestart. Als ik ze aansluit voordat ik de pc aanzet kan ik ze ook niet benaderen echter de ledjes van de usb hub gaan dan wel branden. Ik kan dus alleen gebruik maken van de hub als de legacy op disabled staat en dat alleen in trage snelheid. Is hier wat aan te doen?
Link naar reactie
Legacy zou geen invloed op de snelheid mogen hebben. In windows zou het ook niet mogen uitmaken welke apparaten wel of niet gedetecteerd worden. Probeer je moederbord drivers eens opnieuw te installeren, of kijk eens bij apparaatbeheer of daar iets fout staat bij de usb controllers. (geel uitroepteken of vraagteken). Deze Intel chipset drivers dien je zeker te installeren, ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/utils/inf5011015.zip Ook bij Intel beschikbaar http://www.intel.com/support/chipsets/sb/cs-009241.htm Je zou nog kunnen checken via Start > Accessoires > System Tools > System Information > Components > Problem Devices. Devices die niet (goed) geïnstalleerd zijn, staan daar.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...