Ga naar inhoud

Hoe beveilig ik mijn router?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb onlangs een router aangeschaft. Het gaat hier om een router van Sitecom Wireless 300N XR Gigabit. De verbinding doet het, maar deze is niet beveiligd. Nu zit er een handleiding bij, maar deze is in het beveiligen onduidelijk. Dit staat er: Stap 6. Volg de stappen in de handleiding bij de Sitecom Wireless-N-client als u het netwerk wilt beveiligen of lees de volledige handleiding bij de router op de cd-rom als u een andere draadloze adapter gebruikt en beveiliging wilt inschakelen. Wanneer u WPS gebruikt met een Sitecom Wireless-N-client, wordt de router automatisch beveiligd. Als u verbinding wilt maken vanaf een draadloze client die geen ondersteuning biedt voor WPS, kunt u de code vinden in het menu van de router. 1. Open de router pagina zoals is beschreven in stap 3 van deze handleiding. 2. Klik op Wireless Settings in de linkerbovenhoek van uw scherm. 3. Open het tabblad WPS. De code kunt u vinden in het tekstvak Passphrase Key. Ik open de site en het tabblad WPS. Nu staat er dit: Wi-Fi Protected Setup Information WPS Current Status : Configured Self Pin Code : ******* (heb deze even weggehaald) SSID : Sitecom(nummer) (heb deze even weggehaald) Authentication Mode : Disable Passphrase Key : WPS Via Push Button : WPS Via PIN : Nu moet je kijken bij de laatste 3 opties. In de handleiding staat dit: 3. Open het tabblad WPS. De code kunt u vinden in het tekstvak Passphrase Key. Maar ik snap niet, er staat, de code kunt u vinden in het tekstvak van Passphrase Key. Maar er staat helemaal geen code. En je kan er ook niks invullen. Bij WPS via push button krijg je een melding dat je binnen 2 minuten naar je router moet ? Ik dacht ik moet de wps knop dan 2 seconden inhouden, maar dan komt er niks nieuws te staan ofzo. En bij optie 3 heb ik geen code of iets. Wat moet ik nu doen? Wat is het beste, hoe moet ik hem beveiligen?
Link naar reactie
Op het internet zijn daarover verschillende howto's te vinden. Voor een Sitecom Wireless 300N heeft internet provider Alice een PDF document beschikbaar gesteld Instellen beveiliging Sitecom Draadloze router 300N, die je ook zou kunnen gebruiken met andere providers. Overigens is het gebruikelijk dat niet de SIDD gebruikt van de fabrikant. Maar dat je zelf een unieke SIDD bedenkt. Ook is het gebruikelijk dat je het wachtwoord van de router wijzigt in een sterk wachtwoord. Misschien moet je die Self Pin Code invullen achter WPS Via PIN.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...