Ga naar inhoud

Waarom zie ik tweede router niet in netwerk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer 2 routers in 1 netwerk volgens deze instructies te installeren en volgens de inSSIDer werkt de 2de router, want ik zie hem daar staan en ook een sterk signaal, maar in de laptops die er het dichtst bij zijn zie ik de 2de router niet. Ik heb het netwerk in de 2de router de zelfde naam en sleutel gegeven als in de 1ste router zodat de laptops het sterkste netwerk zouden moeten pakken maar dat doen ze niet ze pakken de 1ste router want dat kan ik zien aan de sterkte van het signaal In mijn netwerkcentrum van de laptops zie ik ook maar 1X het netwerk met onze netwerknaam wat eigenlijk 2X zou moeten zijn omdat in de inSSIDer het netwerk wel 2X voorkomt.
Link naar reactie
Je haalt de tweede router even los van het netwerk. Je sluit een pc aan op router 1 met een utp kabel. Met een cmd box vraag je ip op. Je weet dan nu in welk subnet (ip range) deze router zit. Je logt nu in via je webbrowser op het gateway adres. Je noteert de wireless instellingen (SSID / Kanaal / Type WPA en de sleutel. Dan een pc op router twee aansluiten en geen kabel naar router 1 Ook weer ip op vragen en inloggen. De wireless instellingen gelijk zetten als router 1, alleen een ander kanaal kiezen (4 hoger of lager dan router 1 Nu een vergelijk maken met de lan instellingen We gaan deze router 2 als switch/accespoint instellen. Stel router 1 heeft als (gateway) adres 192.168.1.1 dan ga je router twee het volgende (gateway) adres geven 192.168.1.200 en je zet direct de dhcp server op disabled en klikt op save. De router zal herstarten. prik nu de lan kabel die van router 1 komt, in een lan poortje van router2 (dus niet de WAN poort!) Instellingen voor de WAN kant zijn dus niet nodig, immers deze aansluiting wordt niet gebruikt. Met een cmd box met ipconfig /release en daarna ipconfig /renew vraag je weer ip op en die komt dan van router 1 en loopt door de switch van 2 Test internet nu via de kabel. Test daarna via wireless.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...