Ga naar inhoud

Wat is de beste geluidskaart?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik ben van plan de creative gigaworks t400 II (te kopen, mijn broer heeft versie I en die geeft enorm goed geluid) mn broer heeft ook een creative geluidskaart en dat werkt uitermate goed samen natuurlijk. Maar zou eht nog goed werken als ik een andere geluidskaart gebruik in combinatie met die speakers, creative heeft in zn creative opstart console die ik niet kan gebruiken met mijn logitech boxjes, zou ik in zon geval ook iets missen? en wat is de "beste" geluidskaart, ervaringen? ik had zelf deze op het oog. Iemand suggesties, waar ik naar moet kijken bij een geluidskaart?
Link naar reactie
Ik zou eerst eens naar je speakers kijken, speakers hebben veel meer invloed op het geluid dan de geluidskaart. Verder toetsers en bellen zijn het verschil, geluidsprocessor, DAC's, condensators, etc. zit vaak geen verschil in, of alleen bij het top model. Wat betreft "beste", daar moet je eerst even een prijskaartje aan hangen, je kan het zo gek maken als je wil. Verschil tussen stel redelijke losse speakers en een goedkoop computerspeakersetje kan je altijd wel horen en al helemaal als je het volume hoger zet. Maar of je het verschil tussen speakers van ¤150 per stuk en ¤750+ per stuk nog hoort betwijfel ik. Je kan misschien wel verschil horen, maar dan bestaat alsnog de kans dat je de ¤150 speakers als beter beoordeeld. Is ook al vaak met tests tussen lossless en MP3 gebeurd, dat de testers MP3 als beter beoordeelde als er verschil werd waargenomen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...