Ga naar inhoud

Hoe stel ik Argtek 1210 WiFi repeater in?


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft internet van Ziggo. Hij gebruikt Windows 7 Home Premium – 64 bit. Hij heeft boven echter een slecht bereik, daarom heeft hij een Argtek 1210 WiFi repeater van 1000 Mw gekocht. Hij wil deze dus als repeater gaan gebruiken. Wij kunnen dit echter niet voorelkaar krijgen. We hebben het hele internet afgezocht maar nergens staat een oplossing. De laptop ziet de repeater wel maar we krijgen geen internet verbinding. Heeft u misschien enig idee hoe we alles moeten instellen? de instellingen zijn als volgt: Ziggo modem: vast ip 192.168.1.40 gateway 192.168.1.1 iprange 5 t/m 50 Argtek 1210: ip 192.168.1.100 gateway 192.168.1.40 iprange 100 t/m 200 Laptop: ip 192.168.1.101 gateway 192.168.1.100
Link naar reactie
De laptop heeft volgens mij een verkeerde gateway, .100 ipv .40. Je repeater heeft een ip range, wat suggereert dat ie een ingebouwde router heeft? Zoja, dan moet die uitgezet worden. Het ziggo modem mag als enige een router/dhcp functie binnen het netwerk hebben. Twee dhcp servers in een netwerk geeft altijd conflicten, je hebt dan twee aparte netwerken. Kun je nagaan of de argtek wel verbinding heeft met het modem? Zet om te testen alle beveiliging en encryptie in beide apparaten eens uit. Heb je dan wel verbinding, dan weet je dat je het daarin zoeken moet. Heb je het modem al eens uitgezet na het plaatsen van de argtek?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...