Ga naar inhoud

Hoe sluit ik Sitecom aan op Thomson TG789 via WDS?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een KPN Experiabox (Thomson TG789vn) op de begane grond staan en wil nu deze gekoppeld hebben aan de Sitecom WL-306 (300N-XR) die op de eerste verdieping staat. Vandaar wil ik bedraad computers en een NAS aansluiten. Ik heb me suf gezocht hoe dat te doen, maar tot op heden zonder resultaat. Acties: - Op de Sitecom staat DHCP uit en heb ik een (vast) IP-adres 192.168.2.1 ingesteld. - Op de EB heb ik (door een keer de routers via draad te koppelen) de Sitecom aangemeld en deze daar ook op 192.168.2.1 ingesteld. - De kanalen zijn hetzelfde. - De SSID's zijn (bewust) verschillend. - De beveiliging is op beide apparaten WPA met dezelfde sleutel. - De Sitecom staat ingesteld op WDS (AP-Bridged). Als ik de Sitecom bedraad aansluit, kan ik prima via de EB bij de interface, dus er zijn geen IP-conflicten. Maar draadloos heb ik het nog niet werkend gekregen. In de handleiding van de EB staat dat WDS ondersteund wordt; ik kan er echter geen instelling in de interface van vinden. Heeft iemand nog suggesties?
Link naar reactie
SSID's moeten hetzelfde zijn, de Sitecom is immers een client in het netwerk van de Experiabox. Laptops etc. kunnen met een roaming profile zowel met de ene als de andere router connecten. Doordat je de tweede router instelt voor WDS zal deze alleen connecten met de eerste router en niet meer met andere devices. Je zult de bridge moeten instellen, vaak door het mac-adres van de beide routers bekend te maken. Uit de manual: MAC address If you want to bridge several networks together through the wireless connection, you have to set this access point to “AP Bridge-Point to Point mode”, “AP Bridge-Point to Multi-Point mode” or “AP Bridge-WDS mode”. You have to enter the MAC addresses of the other access points[/i]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...