Ga naar inhoud

Hoe verwijder ik Content.IE5?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben nog steeds niet uit het feit hoe ik hyperlinkinformatie (pagina's en recente bestanden) kan verwijderen. (Procedure Internet Explorer -> eigenschappen -> wissen, lukt dus niet. Zie mijn vraag in:http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=95774. Ik blijf naar mogelijkheden zoeken. Ik wil nu de Content.IE5 mappen gaan wissen in de volgende root: C:\documents and settings\default user\local settings\temporary internet files\content.ie5 (gewijzigd op 14-12-2001) C:\documents and settings\gast\local settings\temporary internet files\content.ie5 (gewijzigd op 14-12-2001) C:\documents and settings\eigenaar\local settings\temporary internet files\content.ie5 (gewijzigd op 18-05-2002) Mijn vraag is: kan ik Content.IE5 volledig wissen?
Link naar reactie
De "index.dat" onder Content.IE5 kun je niet verwijderen. Als je probeert Content.IE5 onder Windows te verwijderen zul je een waarschuwing krijgen. Soms kun je dit negeren, som beter niet. Zo ook bij 't verwijderen van Content.IE5: er kunnen vreemde dingen gebeuren als je dit toch doet: b.v. je Cookies worden nog wel opgeslagen, je tijdelijke internet files niet, omdat de index.dat niet meer correct functioneert. Kortom: het zaakje "klopt" gewoon niet meer. Zoals reeds beschreven: veilig verwijderen (met hierna een goed resultaat) kan alleen onder "puur" DOS. Start op met een "opstartdiskette" en kies voor "DOS". Vervolgens eerst de hele "Temp Internet Files" structuur verwijderen met DOS commando (deltree C:\Windows\Tempor~1), vervolgens de map Cookies deleten. Na een herstart wordt de hele structuur (de Cookies map en de map Temp Internet Files met onderliggende structuur) opnieuw aangemaakt. De "bibliotheek" (de mappen onder Content.IE5 met alfanumerieke naam) wordt in de loop der tijd na diverse URL bezoeken aangemaakt.... Zoek ook eens in het Windows forum: Temp Internet Files.... Hier staat e.e.a wat uitgebreider beschreven. Als je je niet helemaal zeker voelt met het uitvoeren van bovenstaande handelingen zijn er ook programma's die het voor je doen, zoals Spider en Privacy Eraser (er zijn er wel nog meer, maar ik kom niet op de namen). Die kunnen het ook voor je doen. Die starten namelijk de computer opnieuw op en zorgen dan dat je temp. internet files map (+ index.dat) wordt weggehaald voordat windows helemaal is opgestart en dan maakt windows de map gelijk weer helemaal aan...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...