Ga naar inhoud

Hoe krijg ik Sitecom 300N aan de praat?


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik wederom veel problemen met sitecom 300N. Heel vaak moet ik de stekker van de router uit het stopcontact halen en weer terugdoen om weer verbinding te hebben. Had ik voorheen overal goed ontvangst, ook via de kabels, zijn er nu drie van de vier kabelaansluitingen die niet werken, of zo slecht dat er niet mee te werken valt. Gek is dat 1 kabelaansluiting wel werkt en nog heel snel ook. Heel frustrerend allemaal. Heb al na vele dure telefoontjes naar Sitecom de N instelling niet gekozen. Lang ging het goed, maar nu is het weer raak. Ook draadloos vaak geen verbinding of geen internet. Als ik de draadloze verbinding verbreek en dan weer verbind, werkt het niet. Moet ik eerst weer van de modem of de router de stekker in/uit doen. Al diverse kanalen geoprobeerd. Vreemd id ook dat het lange tijd wel goed gewerkt heeft.
Link naar reactie
geef de router eens een reset naar fabrieksinstellingen (hoe, dat lees je in de handleiding, want dat verschilt per merk/type), en stel de boel opnieuw in (volgens de handleiding) met de gegevens van je provider. zet vervolgens de hele boel uit cq maak router even stroomloos. zet router aan en laat hem helemaal doorstarten, en als dat klaar is zet je de pcs een voor een aan. + ook even onderzoeken of er een firmware update bestaat. Hoewel ik er weinig vertrouwen in heb dat het dan goed gaat komen; ik heb in een jaar of zes een stuk of drie Sitecoms "versleten". Dit waren pure LAN routers (niet draadloos) en bij alle waren er 1 of meer LAN aansluitingen na verloop van tijd naar de ratsmodee.... Toch maar overgestapt naar Linksys.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...