Ga naar inhoud

Waarom kan ik img. bestand niet openen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een bestand op de computer staan, met de extensie 'img'. Na wat zoekwerk verricht te hebben, heb ik Daemon Tools gedownload en het daar nog een keer mee geprobeerd en ook dat lukt niet. Doe ik iets fout, klopt het bestand in kwestie niet (en dat laatste hoop ik toch echt niet...), oftewel, kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
Er zijn ook wel plaatjes met een .img extensie (GEM raster format). Zijn te bekijken met bijvoorbeeld irfanview. Bekijk het bestand eens met WinImage. http://www.winimage.com/winimage.htm Een img bestand kan meerdere dingen zijn maar meestal is het een disk-image, de disk kan een hd-cd-dvd of floppy zijn, en er zijn idd ook img plaatjes zoals gerben al zei . Als het een bestand is van meerdere tientallen MB's groot dan is het waarschijnlijk wel een cd of dvd image. Isobuster kan dergelijke bestanden aan en "uitpakken". IMG dvd bestanden worden vaak met DVDdecrypter gemaakt en die kan ze dan dus ook verwerken(branden) tot een dvd. In principe zijn al die image formaten grotendeels hetzelfde, iso,img,bin,nrg, het komt allemaal zo'n beetje op hetzelfde neer en meestal is zo'n bestand ook probleemloos te hernoemen naar iets anders. Zo kan je in de meeste gevallen een bin of img hernoemen tot iso, de meeste brand programmas hebben daar geen moeite mee.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...