Ga naar inhoud

Hoe verwijder ik kopieerbeveiliging op VHS tape?


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij de zolderopruiming vond ik een VHS cassette met een documentaire Het Tilburg vanaf de oertijd. Ooit door mij gekocht. Deze wil ik graag via mijn Philips DVD player /recorder DVDR359H omzetten op DVD. De cassette blijkt een kopieer beveiliging te hebben. Ik heb vroeger wel eens gehoord dat daar een truc voor was gevonden. Kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
Je moet alleen een opname apparaat zien te vinden die zich nix aan trekt van de beveiliging, dan is er nix aan de hand. En dan nog, macrovision beveiliging op een vhs tape. Het gaat waarschijnlijk om de macrovision vhs beveiliging die eigenlijk geeneens een echte beveiliging is die iets opzettelijk voorkomt maar meer een soort van opzettelijk veroorzaakt technisch defect waardoor je opname apparaat in de war raakt en weigert op te nemen. Bij opname op een andere vhs recorder krijg je meestal een verkreukeld beeld of de recorder weigert gewoon dienst, modernere elektronica zoals een dvd recorder herkend dat er wat mis is met het signaal en concludeert dat het een beveiliging is alhoewel die conclusie niet echt te vormen is op basis van het videosignaal, het kan ook gewoon een heel oude tape zijn. 1 van de synchronisatie signalen is opzettelijk vervormt of zelfs verwijdert, daardoor kan het opnemende apparaat zich niet goed synchroniseren op het tracking signaal en mislukt de opname. Dat is overigens niet per see zo, er zijn recorders met een handmatig instelbare tracking en die hebben nergens last van, net zoals de meeste tv kaarten ed er geen last van hebben. De vraag is ook of je met een video signaal enhancer daadwerkelijk illegaal bezig bent, zo'n signaal enhancer doet niets anders dan het vuile en beschadigde video signaal schoonmaken, verbeteren, mooier maken, alle ruis en aanverwante rotzooi er uit zuiveren, de signaal levels corrigeren en evt repareren en meer niet, het kastje filtert niet opzettelijk 1 specifiek signaal er uit maar repareert datgene wat niet goed is. Dat toevallig dan ook de macrovision beveiliging het loodje legt is een bijzaak die als oorzaak heeft dat de macrovision beveiliging werkt door het videosignaal opzettelijk corrupt/stuk te maken. Een ntsc/pal omzetter doet precies hetzelfde als zo'n video enhancer en die zou dan niet verboden zijn? Dergelijke video enhancer/stabilizer (video enhancer 2000 oid) kastjes werden traditioneel door Conrad verkocht en misschien nog steeds (geen idee?) maar op marktplaats vind je ze zeker. Of even de kennissen kring af zoeken naar iemand die een pc heeft met een tv kaart of een pc met een video-in op de videokaart. In dat geval ben je zeer zeker niet illegaal bezig, je hebt immers al een licentie voor het bekijken/hebben van de film in de vorm van je oude cassette. Het enigste wat je doet is de licentie nieuw leven in blazen door het licentie materiaal op een ander medium te zetten. Een andere mogelijkheid is de dvd recorder omschakelen, ik zeg bewust omschakelen want meer dan dat is het niet: voor de meeste dvd recorders en player ed zijn er menu codes bekend waarmee je functies van het apparaat uit of aan kunt zetten, de enigste "truuk" is een lijstje te vinden met die codes, dat is geen kwestie van hacken of anderszins illegaal bezig zijn maar gewoon zoeken op google tot je zo'n lijstje vind. Zo is er voor de meeste dvd spelers wel een code waarmee je de regio codering uit zet, je kunt daarna dus gewoon dvd's uit usa afspelen en zo is er meestal ook wel een code om een evt beveiliging uit te zetten. De handeling zelf is niet meer dan de code intoetsen op de afstands bediening en voila. Een voorbeeld(de jouwe staat er helaas niet tussen): http://www.regionfreedvd.net/player/philips.html
Link naar reactie
Waarschijnlijk: 'Macrovision'. Niet ieder apparaat is er trouwens gevoelig voor, dus eerst even proberen kan je mogelijk helpen. Indien je apparaat er wel gevoelig voor is, kun je of een ander apparaat proberen te vinden of de Macrovision (als het dat is) verwijderen door er een kastje tussen te plaatsen dat het signaal (door Macrovision verminkt) hestelt. Elro o.i.d. had meen ik de best geteste op dit vlak, misschien nog tweedehands te vinden, waren niet echt goedkoop (maar wel erg goed).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...