Ga naar inhoud

Hoe lees ik .msg bestand in?


anoniem

Aanbevolen berichten

een goeie vriend van me heeft recentelijk zijn oude emails gebackupped (outlook). Hieruit kwam toen zo'n msg bestand. echter hoe kunnen we m.b.v. dit *.msg bestand zijn mails opnieuw importeren. Het lukt me maar niet vanuit outlook en outlook express. Tevens zagen we dat er diverse shareware progjes zijn welke msg bestanden kunnen inlezen. Helaas het enige werkende programma kan maar 1 mail inlezen (want trial)... --->MSG Viewer Lite Iemand van jullie een (vooralsnog) gratis oplossing?
Link naar reactie
Ik vraag me af hoe je vriend zijn oude mail geback-upt heeft. Als je alleen oude mail kwijt wilt doe je dat door archiveren, maar je kunt natuurlijk ook een back-up maken van al je mail. In beide gevallen ontstaat er een *.pst bestand. Je kunt ook exporteren naar diverse bestandsformaten, maar een *.msg bestand zit daar niet bij. Bij mijn beste weten wordt het *.msg-formaat alleen gebruikt voor het apart opslaan van één enkele mail, eventueel met de bijlage ervan. Als hij niet een hele rij *.msg bestanden heeft, ben ik dus bang dat hij maar één mailtje heeft opgeslagen. Dat verklaart tevens dat de msg-viewer maar één bericht weergeeft. Als outlook nog geïnstalleerd is is een *.msg bestand gewoon te openen door er dubbel op te klikken (of eventueel rechts te klikken en te kiezen voor openen met outlook).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...