Ga naar inhoud

Waarom werkt mailserver niet?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een eigen mailserver. Ik wil mail ontvangen voor mijn domeinnaam, xix3.com die is direct aan mijn eigen server gekoppeld. nu heb ik dus het account "server" en dan zou het email-adres heel logisch server@xix3.com moeten zijn toch? nou, ik weet niet wat er aan de hand is, maar mijn server FAALT gewoon om de mail richting server@xix3.com te ontvangen... wat moet ik doen om de mail wel te kunnen ontvangen?
Link naar reactie
Een nslookup levert mij het volgende op: Non-authoritative answer: xix3.com primary name server = ns1.hosting4ever.nl responsible mail addr = hostmaster.mainnameserver.com serial = 2010011384 refresh = 86400 (1 day) retry = 604800 (7 days) expire = 2419200 (28 days) default TTL = 10800 (3 hours) xix3.com internet address = 94.208.252.141 xix3.com nameserver = ns2.hosting4ever.nl xix3.com nameserver = ns1.hosting4ever.nl ns1.hosting4ever.nl internet address = 79.170.40.2 ns2.hosting4ever.nl internet address = 79.170.43.3 Wat ik hier nog mis, is een MX-record die bepaalt waar de mail heen gestuurd moet worden. Met andere woorden: als ik jou een mail zou sturen, weet mijn mailserver niet waar de mail heen moet, omdat er geen MX record gedefinieerd is. Ik neem ook aan dat je IP-adres 94.208.252.141 is, dat dit een vast IP-adres is en dat je poort 25 op je firewall open hebt staan naar je mailserver? Als je het MX-record gemaakt hebt, is de enige beperkende factor nog Ziggo, die wellicht poort 25 inbound blokkeert...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...