Ga naar inhoud

Welke partition manager voor Windows7 64bit?


anoniem

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een tip voor een partition manager voor Windows7 64bit? Liefst freeware of open source omdat ik het een beetje zonde vind om een boel geld uit te geven aan een programma dat ik hooguit eens in de twee jaar gebruik. (Maar als het niet anders kan, dan maar een betaalde versie) Tijdens het installeren van Windows kreeg ik welliswaar de mogelijkheid om te partitioneren, maar het lukte me niet om het zo te krijgen als ik graag wilde. Nu zal dat ongetwijfeld aan mij hebben gelegen, (Ik kon niet vinden hoe ik logical drives moest aanmaken) maar evengoed zit ik nu met een Harde schijf met een partitie van 67 GB voor Windows en eentje van 400 GB voor de rest. En ik wil die 400GB toch nog graag alsnog in drie logical drives opgesplitst hebben. Vandaar dus mijn vraag naar een partition manager voor Windows7 64bit. Overigens heb ik ook nog een live CD van Ubuntu liggen, valt daar niks mee te doen? (Ben nog niet zo ver met Linux).
Link naar reactie
Op de site van computer!totaal staat een artikel over EASEUS Partition Manager 3.0 Home Edition. Waarin staat dat alleen de professionele versie een 64 bits-versie van Windows ondersteund. Zie ook dit artikel waarin EASEUS wordt vergeleken met het partitie-beheer van Windows 7 zelf. Als je een open source partitie manager zoekt, zou je het kunnen proberen met een Parted Magic LiveCD. Alleen zal na het wijzigen van een NTFS partitie ervoor zorgen dat Windows 7 chkdsk wil uitvoeren. Die chkdsk kun je dan beter niet overslaan. Tijdens de installatie van Windows hoef je alleen maar de systeemschijf aan te maken. Als Windows eenmaal geinstalleerd is, kun je in schijfbeheer de rest opdelen in partities en dit kunnen dan ook logische schijven in een secondary partitie zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...