Ga naar inhoud

Hoe regel ik ventilatorsnelheid?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over het regelen van de snelheid van mijn ventilatoren. Ik heb hier een moederboard die dat kan. Echter, ik vraag mij nu af waarom mij andere moederboards dit niet lijken te kunnen. Ik maak gebruik van speedfan om de snelheden te regelen. Ik kan daarin aangeven op hoeveel % ik ze zet, alleen er gebeurd dan helemaal niets! Het volgende staat in speedfan Bij het moederboard dat wel snelheden kan regelen: winbond W83627HF Bij een moederboard die dat niet lijkt te kunnen: Winbond W83697 HF Kan dit dus echt niet? Of is er toch nergens een instelling die ik moet veranderen.
Link naar reactie
Zo te zien in je moederbord handleiding die ik even gedownload heb zit er een CPU en Chassis fan op het bord. Dit staat er in: CPU and Chassis Fan Connectors (3-pin CPU_FAN1, CHA_FAN) The fan connectors support cooling fans of 350mA~740mA (8.88W max). Connect the fan cables to the fan connectors on the motherboard, making sure that the black wire of each cable matches the ground pin of the connector. Verder op in de handleiding bij de BIOS settings staat onder de tap power je hardware monitor. Hier kun je alleen zien of er een fan is aangesloten en welk toerental (RPM) hij draait. Je kunt hier geen snelheid instellen dus dat kan dan ook niet in windows omdat die software via het BIOS de fan speed regelt. Dus helaas bij dit bord kan het niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...