Ga naar inhoud

Hoe gebruik ik router als range extender?


anoniem

Aanbevolen berichten

Dit zijn de instellingen die ik in de "echte" modem/router heb ingesteld: Configuration Interface Enabled: Yes Physical Address: 00:24:17:6F:5E:74 Network Name (SSID): Vaes Interface Type: 802.11b/g Actual Speed: 48 Mbps Band: 2.4G Hz Channel Selection: Manual Region: Europe Channel: 1 Allow multicast from Broadband Network: Yes Security Broadcast Network Name: Yes Allow New Devices: New stations are allowed (automatically) Security Mode: WPA-PSK WPA-PSK Preshared Key: ********** WPA-PSK Encryption: TKIP+AES WPA-PSK Version: WPA+WPA2 Configuration WDS Enabled: Yes Accessible Access Points WDS SSID BSSID Channel Noise Yes Vaes 00:17:3F:76:70:DE 1 -91 No bbox2-6108 00:19:70:91:FE:6F 1 -91 Dit zijn de instellingen van de oude router: SSID > Vaes ESSID Broadcast > ENABLE Wireless Mode > Mixed(11b+11g) Wireless Channel > 1 Allowed Client Type > WPA/WPA2 Authentication > Pre-shared Key Encryption Technique > TKIP/AES Pre-shared Key > ********** Enable wireless bridging AP1: 00:24:17:6F:5E:74 Disable ability for Wireless CLIENT to connect. (This feature should only be used when the AP is used exclusievly to other APs.) SSID en Pre-shared key van beide routers zijn hetzelfde. De DHCP server van de oude router staat uit. Zolang er ook maar een minuscuul signaaltje te vinden is van de echte router, zal mijn laptop niet overgaan naar het sterkere signaal van de oude router. En als ik toch toegang krijg tot de oude router, dan werkt internet niet meer. Iemand een idee?
Link naar reactie
'Disable ability for Wireless CLIENT to connect.' Ik vermoed dat deze instelling roet in het eten gooit. Hij voorkomt dat draadloze clients (jouw laptop bijv.) verbinding maken met de router (in dit geval extender). Deze instelling kun je gebruiken als je de router gebruikt als bridge: je verbind hem draadloos met de eerste router en sluit op de LAN-poorten weer PC's, printers etc. aan. Ondersteund de router niet alleen WEP met WDS? Ik kan me herinneren dat in het verleden alleen WEP ondersteund werd en aangezien het een oudere router is. Bovendien kon het nog wel eens zijn dat bij verschillende merken routers WDS niet werkte.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...