Ga naar inhoud

Hoe herstel ik bios?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen weekend geprobeerd het bios van mijn moederbord te updaten. Het moederbord is een MS-7502 van Medion (MSI). Dit wilde ik doen omdat het oude bios niet meer dan 4 Gb werkgeheugen ondersteunde en ik Vista 64 bit met 8Gb werkgeheugen wilde installeren. De update is dus fout gegaan; hij bleef hangen. Weet iemand ook een manier om het bios te kunnen herstellen? Of weet iemand een goede vervanger voor dit moederbord?
Link naar reactie
Samen met een collega een Winflash gevonden die wel werkt op deze medion site: http://www1.medion.de/downloads/index.pl?op=detail&id=5815&type=treiber&lang=be_be Toen deze bios flash werkte heb ik de bios geflasht met de laatste bios versie. Nu heb ik wel 6GB beschikbaar in mijn Windows 7 ultimate 64 bits. Bedenk wel dat elke versie van het moederbord dikwijls een ``èigen ```bios heeft, dus ook naar versie kijken! . Medion moederborden hebben bijna altijd een bios die maar deels toegankelijk is, om dit te openen moet je het navolgende doen om extra instellingen te bereiken. Een deel van deze biossen van Medion is niet helemaal toegankelijk, dit is te omzeilen door de pc opnieuw op te starten en direct F11 te klikken en ook weer direct zonder te wachten op een reactie, dus blind am8888eg en nog een willekeurige letter in te tikken. + enter natuurlijk! Het geblokkerde deel moet nu zichtbaar zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...