Ga naar inhoud

Hoe log ik in op computer via IP-adres?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je een op een pc wilt inloggen op basis van een IP-adres, dan zal de betreffende pc daar wel op voorbereid moeten zijn. Dat betekent dat bijvoorbeeld remote desktop ingeschakeld moet zijn (werkt alleen bij Windows XP Pro, de Windows server edities, en bepaalde Vista edities(weet zo niet welke versies dat zijn)). Je kunt ook gebruik maken van VNC. In dat geval dien je op de pc's een vnc-server te installeren die je dan vervolgens met een vnc-client kunt benaderen. Kijk hiervoor maar eens bij ultravnc. In beide gevallen geldt dat er een poort op de routers moet worden open gezet. (Dit kun je eventueel omzeilen met Hamachi) Een derde mogelijkheid is PC Helpware. Dit is van de makers vanultravnc. Ik ben verder niet bekend met dit pakket en weet dus ook niet of en hoe goed dit pakket werkt. Tenslotte kun je ook nog eens kijken naar de optie 'hulp op afstand' die standaard in Windows zit ingebakken (het zit in ieder geval in XP, van Vista ben ik niet zeker). Crossloop is gebaseerd op VNC (TightVNC) en werkt super eenvoudig. Je hebt ook geen gedoe met poorten in de router openzetten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...