Ga naar inhoud

Waarom is mijn internetverbinding enkel lokaal?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben al enige tijd aan het puzzelen, met een probleem met de internetverbinding van mijn ouders. Ik heb hier het nieuwe ziggo modem UBEE evw3200 geinstalleerd en dit gaat eigenlijk heel makkelijk. Alleen het probleem is dat de internetverbinding aleen lokaal aangeeft. Met de oude router is er wel verbinding, maar met het ingebouwde router van ziggo dus niet. Hij geeft ook steeds aan bij het verbinding maken dat er geidentifiteerd moet worden en het nerkwerk spring ook steeds op openbaar netwerk. Wanneer ik dit omzet naar particulier springt het bij een volgende verbindingspoging weer terug. Mijn iPhone en eigen laptop krijgen wel verbinding. De gegevens van de computer waar het om gaat: Acer Aspire 7520G netwerkadapter Atheros Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: Beschrijving: Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter Fysiek adres: 00-1F-3A-4A-C3-44 DHCP ingeschakeld: Ja IPv4 IP-adres: 192.168.1.100 IPv4 Subnetmasker: 255.255.255.0 Lease verkregen: donderdag 9 juni 2011 11:15:51 Lease verloopt: vrijdag 10 juni 2011 11:15:51 IPv4 Standaardgateway: 192.168.1.1 IPv4 DHCP-server: 192.168.1.1 IPv4 DNS-servers: 212.54.35.25, 212.54.40.25 IPv4 WINS-server: NetBIOS via TCPIP ingeschakeld: Ja Link-local IPv6-adres: fe80::9136:a926:a1db:bdf8%14 IPv6 Standaardgateway: IPv6 DNS-server: Heeft iemand een oplossing?
Link naar reactie
wat -wonderbaarlijk- vaak helpt: - zet alles uit, maak router en evt modem een minuut stroomloos, dus kabel eruit! - zet eerst, als je die hebt, modem aan, en laat die helemaal doorstarten - zet router aan en laat helemaal doorstarten - zet dan een voor een de pcs aan Mocht het niet lukken dan kan het in de atheros zitten. Controleer voor een nieuwe driver (via windows update.) Zorg dus voor een bekabelde internet verbinding. Dan apparaat beheer, netwerk adapters, rechts klik de atheros, stuurprogramma bijwerken, kies online naar stuurprogramma's zoeken. Is die er niet dan of ander/nieuwer netwerkkaartje (minipci) of (tijdelijk) de modem/router wijzigen naar WEP, dan doet die het wel. WPS ook uitschakelen. Wel oud profiel even wegmikken uit draadloze (opgeslagen) netwerken en ook de ander pc's wijzigen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...