Ga naar inhoud

Waarom is dvd-kwaliteit minder dan originele opname?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik neem video op met een Camcorder Panasonic HDC-HS100, op Full HD kwaliteit, 1920x1080. Camera heeft harde schijf en SDHC card. Overgezet op de PC wordt dat in m2ts-format. Ik had bij een gelegenheid zo'n 46 minuten video welke 5,6GB omvang had. Een film van gemaakt in Adobe Premiëre 7, met korte titel, overgangen en aftiteling. De instellingen op AVCHD full HD dolby5,1 gezet, dus maximale kwaliteit. Maximale kwaliteit ook geselecteerd voor het branden. Daarbij wordt echter aangegeven dat er slechts 2,75 GB gebruikt gaan worden. Bij branden op een DVD-9 schijf wordt er inderdaad een 2,75 GB film van gemaakt. Bedoeling is afspelen via een DVD-speler op een HD-TV. Waarom wordt de originele kwaliteit niet aangehouden?
Link naar reactie
Je kunt wel avchd op een dvd branden maar dat word dan een data dvd met daarop avchd bestanden en dus geen video-dvd. Voor deze mogelijkheid is een speciale behandeling noodzakelijk, zomaar de avchd bestanden op een dvd branden levert ook niet het goede resultaat op, net zoals bij de video-dvd moet zo'n avchd-dvd volgens een speciale indeling gemaakt worden, ik heb geen idee of premiere7 dat kan. Ik weet uberhaupt niet hoe het kan alleen dat het kan, ik heb zelf wel een hd camera maar het hele verhaal boeit me geen zier want ik heb ook geen hd-tv dus ik blijf voorlopig lekker dvd kijken. Wat je dus moet maken is feitelijk een bluray wat betreft de indeling maar dan op een dvd. In Pinnacle 14 zit de optie om een AVCHD DVD te maken, maar het kan ook met Nero. Je krijgt dan wel een speciale structuur op de DVD en niet alleen het AVCHD bestand.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...