Ga naar inhoud

Welke software kan ik gebruiken voor mijn camcorder?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een miniDV camcorder (Pana NV-GS90) en deze werkte op mijn oude laptop via firewire. Nu nieuwe laptop, en deze heeft geen firewire (komt bijna niet meer voor!). Winkel adviseerde uitbreidingskaartje te kopen, maar nu blijkt er geen uitbreidingsslot op te zitten. Camcorder heeft ook USB aansluiting en camera wordt door Win7 herkend. Echter software (moviemaker en Magix) vinden de camcorder niet. Ik weet dat deze vraag al vele malen gesteld is, maar wie weet een oplossing? Hoe werken trouwens de huidige camcorders i.s.m. een moderne laptop?
Link naar reactie
Op je DV-tapes staan geen bestanden die je als zodanig op PC kunt overzetten, zoals mpeg-bestanden en dergelijke. De tape moet gewoon afgespeeld worden terwijl de camera aan PC verbonden is, middels firewire danwel composite-kabel (geel/rood/wit). Zodoende duurt het overzetten van een opname net zo lang als de opname zelf duurt. Over tegenwoordige systemen; je hebt ze met harde schijf, SDHC-kaartje, of directe registratie op DVD. Dat laatste zou ik maar vergeten. Die eerste twee ook gecombineerd in hybride camcorders. Zowel vanaf harde schijf als vanaf SDHC-kaartje kun je met de meegeleverde kabels de files overzetten op PC. Kaartje kun je natuurlijk ook uitnemen en in cardreader steken. Panasonic levert daartoe het programma HDWriter mee. Hoewel niet erg snel en gebruiksvriendelijk werkt het goed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...