Ga naar inhoud

Hoe hef ik een bestandsblokkering op?


anoniem

Aanbevolen berichten

Regelmatig komt het voor dat een gedownload, uitvoerbaar bestand "geblokkeerd" is. Uiteraard kan je die blokkering opheffen via de eigenschappen van het bestand of door dit na een dubbelklik c.q. openen in het pop-up venster dat verschijnt aan te geven (Always ask before opening this type of file). Zie ook http://support.microsoft.com/kb/232077/ Alles wat ik kan vinden is dat de checkbox "Openen na downloaden bevestigen" (Mapopties / Bestandstypen) voor dit gedrag verantwoordelijk zou zijn. Maar is dat het enige? Uit de lijst met filetypes zou op te maken zijn dat voor deze extensies die selectie niet te wijzigen zou zijn (grayed out). Echter: ik kom niet op alle XP/SP2 machines hetzelfde gedrag tegen en bovendien was bij een .CHM file (welke ik recent heb gedownload) die optie (Always ask before opening this type of file) beslist niet "grayed out". Bovendien zou je de checkbox "Openen na downloaden bevestigen" altijd nog kunnen wijzigen, want die is niet "grayed out"...! Kortom, helemaal kloppen doet 't niet m.i., want een ".doc" extensie staat niet in de lijst en staat toch gemarkeerd als "Openen na downloaden bevestigen". Bovendien kom ik bij dit alles ook nog (IE6) de optie "Inschakelen" tegen bij Extra - Internet-opties - Beveiliging - Het Internet - Gedownloade elementen - Bestand downloaden. Op welke wijze heeft dit met bovenstaande te maken?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...