Ga naar inhoud

Hoe stel ik Wireless Distribution Service in?


anoniem

Aanbevolen berichten

Kan iemand aangeven wat belangrijk is om WDS in te stellen. Ik heb een nieuwe WIFI router gekocht die goed werkt. mijn oude (goed werkende) router wil ik voor WDS gebruiken en daar heeft het een instelling voor (aan.uit). Maar wat ook probeer het werkt niet lekker. Ik kan even een versterkt signaal waarnemen, maar alleen als de 'repeater' op de LAN aangesloten is, maar dan loopt in korte tijd het hele LAN vast... Het zou zonder harde netwerk verbinding toch moeten kunnen, maar wat zijn de do's en donts? Kan iemand mij verlichten?
Link naar reactie
WDS is bedoeld om een roaming draadloosnetwerk op te kunnen zetten. Protoculair moet alles gelijk staan. Dus type WIFI gelijk (geen N als de rest geen N aankan) SSID's gelijk, WPA type en sleutels gelijk en gebruikte kanaal gelijk. Zonder kabel aan de LAN poort. Maar als je wel de kabel wilt en kunt gebruiken, is dat tecnisch gezien beter. Je stelt de tweede router dan NIET op WDS in maar op WAP. SSID, WPA en kanaal wel gelijk, maar nog belangrijker, DHCP op dit ding uit en router vast IP geven binnen de IP range van router 1 maar buiten de DHCP scope van router 1. Aan sluiten via een LAN naar LAN poort.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...