Ga naar inhoud

Hoe verwijder ik KLPD Ransomware?


anoniem

Aanbevolen berichten

Een van mijn kinderen heeft KLPD ransomware op zijn PC. Bij het opstarten van de PC krijg je het "politiescherm" die je maant tot het betalen van een "boete" van 100 euro. Het lukt me niet om langs dit scherm te komen (ALT+CTRL+DEL enz. werken niet). In de veilige modus starten om een systeemherstel te doen lukt ook niet, de PC blijft continue opnieuw opstarten. Ik heb de HD aan een andere PC gehangen en Emsisoft Emergency Kit (na updates), Ad-Aware, Spybot S&D en SuperAntispyware er overheen laten gaan, maar zonder dat de "KLPD" is verdwenen. Heeft iemand een oplossing hoe ik dit kan aanpakken zonder Windows (XP SP3) opnieuw te installeren? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Hierbij voor mij de oplossing: - Hdisk uitgebouwd - in een USB hdiskreader gehangen - als externe hdisk op mijn pc aangesloten - gescand met Mbam pro en virusscan - handmatig Java verwijderd, daar zou hij in zitten - alles nogmaals gescand - weer in de pc ingebouwd - getest.....trojanhorse vrij en normaal opstarten - Java weer gedownload....nog normaal opstarten en werken Dit draait nu vanaf zondag probleemloos zonder meldingen 8) Overigens is het 100% zeker niet van de Nu.nl site gekomen, daar blijkt hij al even niet meer geweest te zijn, dus misschien via 1 of andere autoforum???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...