Ga naar inhoud

Waarom krijg ik geen beeld/geluid op tv?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een ATI RADEON XPRESS 200M series videokaart, zónder s-video/composiet uitgang. ik heb alleen een VGA uitgang, nu heb ik 'n stekker/snoer gekocht die van VGA naar scart, maar ik krijg geen beeld/geluid op m'n tv. ik heb al diverse fora afgestruind naar antwoorden, maar ik begrijp er eigenlijk gewoon geen zak van. ik heb via beeldinstellingen bij 'monitor' 2 het vakje 'het windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor' aangevinkt. verder heb ik een tv waarover ik deze gegevens heb gevonden in het handleiding boekje: netspanning: 220V, 50/60 Hz tv-normen: Norm B/G kleurnorm PAL Norm B/G kleurnorm SECAM en verder nogwat maar dat is niet relevant. op de verpakking staat dat de 'afspeler', over een RGB signaal dient te beschikken, en de monitor over 'progressive scan' deze termen kan ik nergens vinden. kan het niet zo zijn dat de vga aansluiting via de bios instellingen niet 'aan' staat? of zie ik wat over het hoofd, waardoor het niet werkt.
Link naar reactie
VGA moet geconverteerd worden naar RGB signaal, hiervoor is dus een (vaak) duur apparaat nodig. Er zijn videokaarten die te bewegen zijn een voor een tv geschikt RGB signaal uit te sturen via de VGA aansluiting. 'Powerstrip' schijnt een programma te zijn waarmee je het een en ander uit je kaart kunt halen; ga eens na of je kaart daar door ondersteund wordt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...