Ga naar inhoud

Wat zijn carry-in en onsite garanties?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik via internet een laptop koop, staat er altijd bij hoeveel garantie erbij zit. Het staat daar dan als carry-in garantie en onsite en welke heb ik niet nog allemaal tegengekomen Het probleem is dat ik niet wat wat het inhoud, carry-in garantie en onsite garantie allemaal goed en wel...maar wat betekent het? wat zijn de verschillen?
Link naar reactie
Carry in: jij neemt je laptop onder je arm en brengt 'm terug naar de winkel als ie stuk is. Onsite: iemand komt bij jou langs. Klinkt leuker dan het is, meestal betekent dat dat je een vervangend exemplaar krijgt en ie voor reparatie wordt meegenomen. Een enkele keer is het zelfs zo dat je een "refurbished" exemplaar terugkrijgt en je eigen stukje hardware nooit meer terugziet; die wordt iemand anders in de schoenen geschoven als refurbished vervanger, na reparatie. Dit laatste is bij monitoren vaak het geval. De "on site" is voor de leverancier erg duur. Ondanks dat je deze garantie hebt, zal de leverancier altijd eerst proberen via telefonische helpdesk e.e.a. op te lossen of, als dat niet gaat je de apparatuur zelfs op laten sturen (kosteloos) Slechts in extreme gevallen zal er daadwerkelijk iemand langskomen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...